vrijdag 9 november 2018

Feestje


Het verzorgingstehuis bij mij om de hoek bestond vandaag 5 jaar.
Dus was er een feestje.
Niet alleen voor de 48 bewoners, maar ook voor de buurt.
Na bijna twee weken snotterend en proestend op de bank gehangen te hebben was ik wel toe aan een klein uitje.
Het huis heeft ook een buurtfunktie, zo eet ik er al regelmatig bij het eetcafe en handwerk er.
Vorige week was er het Sallands dictee, waar ik me maar niet aan gewaagd heb.
 😂😂😂

De feestcommissie had goed z'n best gedaan.
Er stonden kraampjes waar de bezoekers een goed beeld kregen van wat er in het huis gebeurt.

Er waren twee prijsvragen.
Bij de ene moest je tien vragen over het huis beantwoorden.
Ik wist de meeste antwoorden tot mijn verbazing toch al wel en heb er een paar gegokt.
Bij de tweede werd gevraagd om namen te verzinnen voor de verschillende woongroepen, die nu nog alleen een letter hebben.
Ik heb voor namen gekozen van fruit en notenbomen die hier in de wijk staan, nog uit de tijd dat hier een grote herenboerderij stond.
Walnoothof, kersenhof etc.

Er was een accordeonist die oude liedjes speelde, die door bewoners en bezoekers enthousiast mee werden gezongen.


En er was een clown die ballonbeestjes maakte.
(Ja die arm links in beeld is van mij)
Ze maakte verdienstelijk poezen en hondjes en papegaaien.
En kreeg de slappe lach toen ik om een stokstaartje vroeg.
Maar binnen een paar seconden stond er toch een heus stokstaartje op tafel.

 





Er stond nog meer op het programma, maar ik ben duidelijk nog niet hersteld, dus ben ik na 1,5 uur weer naar huis gegaan en met de poeties op de bank gekropen.
Het was een echt bejaardenfeestje, lekker knus en gezellig.


Ps de tussenstand alhier van de mutsjes staat op ruim 6500.

11 opmerkingen:

  1. Leuke manier om er toch eventjes uit te zijn! En beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gezellig dat de hele buurt zo welkom was! Een leuk uitje voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker even er uit en de gedachten verzetten!
    Wat knap om een stokstaartje te kunnen maken als dat niet in de collectie zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke viering! Een keigave bomenvondst van jou. En het stokstaartje echt een heel verrassende uitdaging! Lekker binnen blijven nog verder, want het weer snottert ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het huis heet het Vlierhuis, naar de vele vlierbomen die hier staan.
      Het leek me dus een logisch vervolg.

      Verwijderen
  5. Toch maar mooi gelukt, dat stokstaartje! Leest als een heel leuke middag daar ;-)
    Rustig aan Marlien, hij schijnt inderdaad hardnekkig te zijn die griep van dit moment.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik stond dit weekend op de Wol en handwerkbeurs in Gent en daar was een kraam met die mutsjes op de flessen sap. De opbrengst ging naar arme Belgen begreep ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In Nederland is het voor het ouderenfonds.
      Het wordt in meerdere landen gedaan.
      In Engeland is het een enorme hype.

      Verwijderen
  7. Wat een leuk georganiseerd feestje. Hoe kom je nou op een stokstaartje? Hihi. Erg leuk!

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Was het eerste wat bij me op kwam.
      Ik heb nou eenmaal wat met stokstaartjes.

      Verwijderen