vrijdag 29 maart 2024

Soms is het zo simpel

 


Mijn sanseverias, die ik jaren geleden al eens gesplitst had, groeide uit hun potten, dus werd het tijd voor opnieuw splitsen of een grotere pot.
Een paar jaar geleden kreeg ik via de weggeefhoek een paar potten.
Ik had ze voor op het terras willen gebruiken, maar het kwam er niet van.
Eentje had al scheurtjes en brak een paar maanden geleden spontaan in stukken toen ik er wat opgezet had.
De pot die overbleef had gaten in de bodem, zoals het een terraspot betaamd, dus er moest een schaal onder komen.
Onderschalen in dat formaat zijn best prijzig.
Dus zocht ik naar een andere oplossing.
Het enorme pizzabord dat nog in de kast stond leek me toch niet zo geschikt.
Mijn blauwe wasmand was na 15 jaar kapot gegaan en ik had al zo'n zelfde in het geel gekregen ter vervanging, ook via de weggeefhoek.
De bodem  van de oude was nog goed, dus knipte ik die eruit met een allesknipper.
Hij past precies en het staat nog leuk ook.
De twee bossen sanseverias passen  met gemak allebei in de pot en zo kunnen ze weer jaren uitbreiden.

5 opmerkingen:

  1. "Als je creativiteit blokkeert". heette je vorige blogje. Dit is óók creativiteit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het helemaal eens met de vorige reactie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, wat een leuke en slimme oplossing is dit!
    Ik noem die plant altijd 'vrouwentongen' (waarom weet ik eigenlijk niet, dacht dat ze zo heetten...) en ik moet ze eigenlijk ook nodig verpotten...

    BeantwoordenVerwijderen