dinsdag 13 november 2018

Over mutsjes en andere kleding


Vandaag heb ik m'n laatste mutsjes in elkaar gezet.
Er speelt een oude blessure op, dus het is even gedaan met breien.


Maar ik kan er toch 49 inleveren.
Plus de eerste 3 die ik op de breidag maakte.
Toch een mooi resultaat in een maandje.



Af en toe heb ik zo'n periode dat het ene na het andere kledingstuk de geest geeft.
Zo heb ik dit jaar oa al meerdere spijkerbroeken, en een flinke lading sokken weg kunnen gooien.
Mijn favoriete zomerjas zat al een tijdje geen kleur meer op, maar toen ik hem na een wasbeurt ophing was ie op zithoogte zo  dun dat ik er dwars doorheen kon kijken.
En toen ik mijn comfortabele boven nul* winterjas uit de kast haalde, moest ik na 12 winters toegeven dat ook hij zijn einde met rasse schreden nadert.

Ik ben dan wel een aalmoesrentenier, maar ik hoef er niet als schobberdebonk bij te lopen.
Gelukkig vond ik op marktplaats al snel een leuke jas voor een bescheiden prijsje.
Hij past perfect.
Of ie ook leuk staat weet ik nog niet.
Want ik moet m'n spiegels nog ophangen, hahaha.
Maar hij is in elk geval vrolijk.


* En voor wie zich nu afvraagt wat ik met boven nul bedoel:
Ik heb een loeiwarm winterjack dat ik alleen kan dragen als het echt vriest.
En een jas voor als het nog zo tussen de nul en tien graden is.
Boven tien graden heb ik een stevig spijkerjack.


4 opmerkingen:

  1. Wat een vrolijke jas heb je gekocht! Zal je vast heel leuk staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige mutsenverzameling bij elkaar! Die worden vast warm ontvangen.
    Je nieuwe jas ziet er lekker vrolijk uit. Jammer dat de spiegels nog niet hangen, maar misschien kan je voor een donker raam hem ook bewonderen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow 49 mutsjes! Top hoor!!
    Leuke jas!

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen