woensdag 20 maart 2019

Tuinperikelen

De lente is nu toch echt begonnen.
Een paar weken geleden hebben we de schutting achter de tuin geplaatst.
En nu is dit dus mijn uitzicht.
Ik word er nog niet vrolijk van.




Er is niet veel budget.
Dus struin ik internet af naar gratis of bijna gratis planten en struiken en heb ik een oproepje op de weggeefhoek gezet.
Ik kocht al twee rozen bij de supermarkt.
En stekken van braam, framboos, kruisbes en aalbes bij een hobbykweker.
MrsHteB stuurde me zaad.
Van Anne krijg ik laurier.
Zaterdag krijg ik Mamoetblad.
En iemand bood me net stekken aan van ik weet nog niet wat.
Het gaat vast goed komen.


6 opmerkingen:

  1. Stuurde ik jou al zaad van de Ipomoea / Dagbloem (paars)? Dat zijn goede klimmers om tegen je schutting op te zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. PS: en ook boomspinazie zou je tegen de schutting aan kunnen zaaien: mooie plant + voedsel ineen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een hele doosmet zaadjes van je gekregen vorig jaar.
    Zal eens kijken of ie daar bij zit.
    Maar denk niet dat mijn buren klimmers fijn vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeker jammer van je uitzicht! Maar als je planten gaan groeien en met klimmers ertegen creëer je een eigen uitzicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tuurlijk komt het goed! Alles loopt zo snel uit op het moment, binnen no-time staat je tuintje voller dan je wilt ;-)
    Was die tractorband ooit gevuld met plantjes?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die tractorband heb ik vorig jaar gekregen van iemand die hem als zandbak in gebruik had.
      Grappig detail is dat diegene hem een paar jaar geleden ook weer gekregen had van iemand die hier in de straat woont.
      Ik wil hem inderdaad met planten vullen, als ik er tenminste een goede plek voor kan vinden.

      Heb dit weekend weer eea aan plantjes en zaden gekregen, dus er oomt beweging in.

      Verwijderen