woensdag 3 april 2019

Poef

En jaar of zes geleden stoorde mijn oude vierkante tv zo erg dat ik op zoek ging naar een vervanger.
Voor een tientje kocht ik een enorm bakbeest, maar hij deed het prima.

Gisteren hoorde ik opeens een harde poef.
En er kwam een hoop rook tevoorschijn en de lucht van gesmolten plastic.
Na alle verhuis en inrichtkosten kwam een nieuwe aanschaffen nou niet erg gelegen.
Dus plaatste ik een oproepje op de plaatselijke weggeefhoek.

Een vriendelijke jongeman wees me op een tv die in een plaats verderop aangeboden werd.
Maar ik had even niemand met auto ter beschikking.
Tot mijn verbazing bood hij aan om hem vandaag voor me op te halen, want hij kwam er toch langs.
Lief he!



Nu heb ik dus weer een dikke kont staan.
Gelukkig een maatje kleiner dan de vorige.
Maar ik ben er  voorlopig maar weer mooi mee geholpen.

Vanwege de tinitus heb ik altijd de tv aanstaan.
Dat neutraliseert het gekrijs in mijn hoofd enigszins.
Dus ik ben erg blij met deze snelle oplossing,


7 opmerkingen:

  1. Wat lief van de jongeman! Die jeugd van tegenwoordig valt reuze mee, haha. Ik kende de term tinnitus niet, dus even opgezocht, ik heb dat ook, nooit bij stil gestaan dat het een naam heeft. En ik houd van de stilte (ook al is het dus nooit echt stil voor me), maar vind het prettig om bij het lezen op mijn laptop, mijn oortjes in te hebben, en dan ondertussen naar een verhaal te luisteren, wat de ongewenste geluiden tempert.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo zie je, het werkt voor iedereen verschillend.
      Radio luisteren bv is voor mij te onrustig.
      Oortjes kan ik niet hebben.

      Verwijderen
  2. Wat lief dat hij dat voor je deed! En grappig, ik zweer nou juist bij radio of alleen muziek tegen het gepiep - tv vind ik dan weer wat onrustig als ik met andere dingen bezig ben...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een bof dus , deze tv .gelukkig zijn er ook nog aardige mensen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is dat toch he, dat dingen altijd stuk gaan als je er niet op zit te wachten. Een klein gelukje voor jou dat deze er was en dat er iemand zo aardig was om je even te helpen.
    Ik wist niet dat je tinitus had, dat lijkt me echt heel naar. Wat goed dat je erachter bent gekomen dat het geluid van je TV een beetje helpt. Da's niet iedereen gegeven, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zijn mensen die er nooit aan wennen.
      Ik heb het al lang geleden geaccepteerd.
      Je kunt er toch niets aan veranderen

      Verwijderen