dinsdag 9 juli 2019

Rondje achtertuin



 Ik denk elke keer: ik doe het niet meer, fotos van m'n tuintjes maken.
Maar als ik dan weer eens zit te genieten, dan kan ik het toch weer niet laten.
Mijn achtertuintje is veranderd in één bonte chaos.
En dat terwijl het grootste gedeelte van m'n gekregen zaadjes niet opgekomen is.
Door de aanhoudende droogte vermoed ik.
Ook het Mammoetblad, dat zo mooi opkwam, heeft het niet gered.
Maar er staat zoveel moois nu, dat ik er helemaal vrolijk van wordt.


Toch is het kleine hoekje bij mijn tweede schuurtje mijn lievelingsplekje.
Het is het koelste plekje van de tuin.
Er staat alleen een simpel houten bankje en tafeltje.
En het is er opvallend stil.
Ik zit er graag even als ik  thuis kom en de fiets in de schuur gezet heb.


Het is de bedoeling dat er nog doek over komt.
Maar kijk toch eens, wat een prachtige lucht.
De ronddansende zwaluwen die hier laag over vliegen waren niet op het beeld te vangen.
Ze zijn te snel en ze zijn prachtig.


Ik heb de Annabelle of snowball of wat het dan ook is, flink gekortwiekt dit voorjaar.
Lang dacht ik dat dat niet zo goed uit zou pakken, maar de struik is nu veel voller en komt toch nog in bloei.



Alle fotos kun je los zien in het tuinalbum

7 opmerkingen:

  1. Ik vind 'm helemaal leuk - ik verheug me erop je tuin "live" te zien! (Maar je link werkt niet bij mij?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de link hersteld, nu zou ie het moeten doen

      Verwijderen
    2. Ja, hij doet het weer! Overigens: een sneeuwbal ruikt erg zoet, een hortensia ruikt nauwelijks.

      Verwijderen
  2. En ik zie dat er toch een zwaluw op de foto staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn klimhortensia rook altijd heel heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je toch een heerlijke tuin! Fijn om daar zo van te kunnen genieten!

    BeantwoordenVerwijderen