dinsdag 16 juli 2019

Watermolens

Afgelopen zondag gingen we weer eens met de uitbus op pad.
Oorspronkelijk zou ik alleen gaan, maar op het laatste moment kwam er nog een plekje vrij, dus ging m'n vriendje ook mee.

We dronken weer wat bij Lorkeers in Hellendoorn.
Zo grappig, bij mijn capuchino kreeg ik een miniatuurijsje in een miniatuur horentje.
Het was echt het kleinste ijsje dat ik ooit gezien had.
Tot mijn verbazing zat er ook een likeurtje met slagroom bij.
Nu ben ik al jaren van de blauwe knoop, dus ik was wel een beetje bang voor het effect zo op de vroege morgen.
Maar het viel mee, het was meer slagroom dan drank.

Daarna reden we via een mooie route naar Mander bij Vasse in Twente.
(Bestaan er eigenlijk wel lelijke routes in Overijssel?)



Op een sprookjesachtig plekje stapten we uit voor de lunch in het restaurant bij de molen van Bels.
Anne nam een boerenpannenkoek en ik een met warme kersen en slagroom.
We ruilden de helft met elkaar.
Ze waren heerlijk, al was de combinatie worst, uien, spek, champignons met kersen en slagroom wel een beetje merkwaardig.
Maar ja dat past wel bij ons.


Helaas werd de watermolen gerestaureerd dus konden we hem niet bezichtigen.
Maar de even verderop gelegen molen van Frans was wel open.
Terwijl de chauffeur de rest van ons gezelschap met het busje er naar toe bracht liepen wij er via een smal paadje achterom, door een prachtig stukje natuur, naar toe.


Hier viel een hoop te zien, de molen was in werking, er werd een demonstratie papierscheppen gegeven en er was een klein winkeltje met lokale producten.


(Sommige mensen hebben een bord voor de kop anderen een balk voor het hoofd hahaha )




Omdat er nog tijd over was stelde de chauffeur voor om bij een pluktuin in de buurt nog wat te gaan drinken.
De manderveense pluktuin is een gezellige plek.
De cantine staat vol met voornamelijk beeldjes en serviesgoed met aardbeien.
Ik kon het natuurlijk niet laten om deze vrolijke kikker op de foto te zetten.
Ooit had ik een verzameling van ruim elfhonderd kikkers.



Na een verfrissing was er nog tijd om te gaan plukken.
Anne ging met een bak aardbeien naar huis en ik met heerlijke aalbessen.


Het Fotoalbum bevat alle foto's.

3 opmerkingen:

  1. Ook weer een geweldig leuk uitstapje!Inderdaad er zijn alleen maar mooie route bij jou in de buurt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke dag en wat hebben jullie een hoop moois gezien. Gezellig dat Anne ook mee kon. Leuk dat jullie de pannenkoeken hebben gedeeld, dat is liefde hé😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De manderveense pluktuin heeft een nieuwe naam en een nieuwe site:
    https://demanderveenseaardbei.nl/

    BeantwoordenVerwijderen