zondag 9 september 2018

Inburgeren

Langzaam aan wordt m'n huis steeds bewoonbaarder en ongelofelijk snel voelt het als thuis.
Er komt dus ruimte voor volgende stappen.
Naast de eetcafés en het handwerkgroepje wordt het tijd voor meer nieuwe dingen.

Het zoeken daarnaar begon vorige week ongepland toen er een kies doorbrak en ik naarstig op zoek moest naar een tandarts.
Wat vanwege wachtlijsten nog een heel gedoe was.
Uiteindelijk heeft m'n zorgverzekeraar bemiddeld.
En toen ik toch bezig was regelde ik gelijk ook maar huisarts, apotheek en Dierenarts.

Deze week kwam er een tweede handwerkgroepje bij.
In mijn eigen buurt, 's avonds, om de week en nu eens niet met bejaarden.

Ook werd het tijd om op zoek te gaan naar beweging.
Daar ben ik nog niet helemaal uit.
Het is hier allemaal een stuk duurder dan in mijn vorige woonplaats.
Het betaalbaarste is de sportschool bij mij om de hoek, maar in het verleden ben ik totaal afgeknapt op die manier van sporten.
Deze week heb ik een proefles internationaal volksdansen en een proefles aqufitness gehad.
De aquafitness viel erg tegen.
Tien jaar lang had ik 3 kwartier les en mocht in totaal 2 uur het zwembad gebruiken.
Hier is het maar 25 minuten en in totaal 3 kwartier.
Maar volksdansen vind ik tot mijn verbazing erg leuk.
Al gingen mijn voeten de meeste tijd alle kanten op behalve de goede.
Ik mag vier keer gratis mee doen.
Dan hoef ik pas te beslissen.
Lastig hoor, want kies ik voor iets leuks, dan blijft er weinig over voor meer beweging.
Kies ik voor meer beweging dan is er weinig leuks aan.

Ik heb wat contacten voor vrijwilligerswerk, maar daar is nog niets concreets uit gekomen.
Ik ren er ook nog niet heel hard achter aan.
Er komt al zo veel nieuws op mijn pad.
Maar ik houd het wel warm.



Ook ben ik inmiddels lid van de huurdersvereniging en de buurtvereniging.
En die laatste had vanavond de jaarlijkse buurtbarbeque.
Het was megagezellig.
Heb met veel buren gepraat.
En veel gelachen.
En lekker gegeten.



7 opmerkingen:

  1. Alweer een fijne inburgeringsweek achter de rug, fijn hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoek je bijv. ook naar Fysiofitness? Dat is fitness met medebejaarden, kan erg gezellig zijn, en je beweegt! Ik heb het lang gedaan, en vond het eigenlijk de enige sport die te doen was?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt al weer heel wat geregeld afgelopen week! Leuk dat volksdansen, en je hebt tegelijk je beweging!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gewoon gaan voor 'leuk' joh... Als je een beweegoptie kiest die niet leuk is, houd je het ook niet vol. Volksdans is misschien minder intensief, maar je beweegt wel. Wellicht kun je nog een leuk wandelmaatje strikken ☺

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij hebt vast nog nooit gevolksdanst 😂
      Het is megaintensief

      Verwijderen
  5. Ga voor leuk! Daarbij wandelen in je prachtige omgeving, komt helemaal goed ;o)

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen