dinsdag 18 september 2018

Mijn eerste spaarlamp



Toen ik ruim 28 jaar geleden mijn eerste eigen voordeur kreeg kwam mijn vader er mee aanzetten.
Een heuse spaarlamp.
Van Philips natuurlijk, want mijn vader was een voorstander van het spekken van de Nederlandse economie.
Als iets niet in Nederland gemaakt werd dan was Europees een goede tweede, zoals zijn hele serie Simca 1100's die maar 2 á 3 jaar meegingen omdat ze door de zoute zeelucht aan de kust al snel doorrotten.
Een uitzondering vormde z'n fotocamera, de Olympus Trip, want een goeie Europese camera was er niet.
Hij was er zo enthousiast over dat op een gegeven moment de hele familie er één had.


Vanmorgen was ie dan eindelijk ter ziele.
Het was een onhandig groot ding die eerste spaarlamp, maar er was toch altijd wel een lamp in huis waar ie in paste.
18 ouderwetse guldens kostte hij indertijd.
Een gigantisch bedrag.
Maar dat heeft ie met 28 jaar trouwe dienst wel dik opgebracht.
Zo lang gaan de lampen van tegenwoordig niet meer mee.

2 opmerkingen:

  1. Wow! Nee dat kun je nu echt niet meer verwachten!
    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb er nog één.
    Een poosje later zelf aangeschaft.
    Maar die bromt erg en zal het dus binnenkort ook wel begeven.

    BeantwoordenVerwijderen