zaterdag 22 september 2018

Het zou droog blijven tussen 2 en 4

Dus fietste ik na de laatste regenbui naar de bazaar van de plaatselijke muziekvereniging.
Ik kwam alleen terecht bij de verkeerde vereniging.
Tja, eh, twee muziekverenigingen in dezelfde straat, dat had ik niet kunnen verzinnen.

De bazaar was piepklein, maar het was wel gezellig.
Ik deed mee met een spelletje, kocht wat lootjes in de hoop een weekendje weg te winnen.
En vond twee lampenkapjes voor 2€, om de gesneuvelde kapjes van mijn bedlampjes te vervangen.
Best wel klassiek voor mijn doen, maar ze passen prima bij de blauwe vloerbedekking en okergele gordijnen van de vorige bewoners in m'n slaapkamer.


Toen ik weer wilde vertrekken kwam de regen bij bakken naar beneden.
En het was nog lang geen vier uur.
Na een tijdje werd het dan toch wat minder, net even droog genoeg om naar de naastgelegen supermarkt te sjezen voor de wekelijkse boodschappen.
En toen ik naar buiten kwam stortte het alweer.
En hoe dichter ik bij huis kwam hoe harder het viel.
Daar kan geen regencape tegenop.

8 opmerkingen:

  1. Hier klopte het ook helemaal niet, ook hier zou het tussen 2 en 4 uur droog blijven, en we wilden naar het oogstfeest in het naburige dorp, maar het werd gewoon helemaal niet droog, af en toe "gewone" regenbuien en dan weer afgewisseld door stortbuien. We hebben het maar uitgesteld tot morgen (want dan wordt de hele dag regen voorspelt, wie weet is het dan droog, haha).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh dan ga ik ook maar eens zoeken of er morgen nog iets leuks te doen is.

      Verwijderen
  2. Ik zat ook al een paar dorpen verderop toen de regen naar beneden plensde! Ach, we hebben er de hele zomer naar gesmacht....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou zo ver was het niet gelukkig.
      Maar ik moet een heel open stuk langs een industrieterrein en daar kun je echt helemaal nergens even schuilen.
      Ben naarstig op zoek naar een andere regencape.

      Verwijderen
  3. mijn man zou zeggen: "daar moet je de bond achteraan zetten".....hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hebben we eindelijk regen, en we hebben er ook weer snel genoeg van!

    BeantwoordenVerwijderen