woensdag 29 mei 2019

Een monster steekt de kop op en andere zaken



Een paar maanden geleden kreeg ik een stek van een Mammoetblad (Gunnera).
Een nazaat uit de tuinen van Ada Hofman.
Het was een enorme homp.
Maar er gebeurde niets mee.
Tot ik een paar dagen geleden iets griezeligs zag dat binnen een paar dagen al zo groot als mijn vuist met onderarm werd.
Hoewel hij volgens alle gegevens een natte omgeving nodig heeft, steekt ie toch de kop op in mijn droge tuintje.
Ik ben benieuwd hoe dat gaat aflopen.
Één blad kan wel 1,5m groot worden.







De rest van mijn achtertuin begint na de regen van de laatste dagen ook uit te barsten.
Op de kale plekken heb ik allemogelijke zaden gestrooid die na de regen eindelijk tevoorschijn beginnen te piepen.




Ik heb een goede plek voor de tractorband, die ik een tijdje geleden kreeg, gevonden en mijn fonteintje er in gezet.
Van iemand een paar straten verderop kreeg ik verse tuinaarde die ze te veel hadden besteld.
Daarmee kan ik mooi de band vullen.
Het was wel een hele klus om het in mijn fietskarretje thuis te krijgen.
Maar ik heb het, zoals met alles, in mijn eigen tempo gedaan.
Stapje voor stapje kom je er ook.




Mijn tuinfotos 2019

4 opmerkingen: