vrijdag 6 mei 2022

In de tuin uit de tuin

 
Voordat de droogte de boel verruwineert maar gauw even een rondje tuin gedaan.
In de voortuin heb ik 2x wat hulp gehad.
2/3 van de tuin is van onkruid ontdaan.
Voor de rest van de tuin ben ik nog op zoek naar hulp.
Ik kan nog steeds niet goed door de knieën, dus meer dan af en toe een plukje wegtrekken wil nog niet.


Maar nu er al zoveel opeens in bloei staat lijkt het al weer heel wat.


Blij ben ik met de viooltjes die spontaan weer teruggekomen zijn.
Toen ik hier vier jaar geleden het huis kwam bekijken was de tuin geheel bedekt met een zee van kleine viooltjes.
Maar in de periode dat ik verhuisde waren er twee grote hittegolven.
De volgende jaren verscheen er nog wel wat, maar niet meer zo uitbundig.
Na het verwijderen van de buxus vorig jaar, kwam er toch weer het eea boven.
En dit jaar heeft het zich al weer aardig verspreid.


In het kleine perkje bij de schuur bloeit nu de kruipboterbloem.
Ik kreeg het als zijnde maggiplant (die er wel wat op lijkt) maar nu heb ik toch echt een bed van boterbloemen.
Ze mogen blijven.
De struik die ik vorig jaar uit de buurtuin kreeg doet het ook goed.
En ik heb dit jaar ook echt aalbessen trossen te verwachten.
De eerste kruisbessen beginnen ook al te groeien 


Bukken gaat dan nog wel moeizaam, en de energie is erg beperkt.
Maar dat heeft me er niet van weerhouden om stap voor stap de vlinderstruiken te rooien.
Dat kun je staande doen.


Met wat kleinkniphulp van spelletjesbuurvrouw had ik al eerder een kliko vol.
En vandaag knipte ik het grootste gedeelte van de sering, die ik vorig najaar al gesnoeid had, in kleinere stukken.
Dat kan ik zittend doen.
De dikkere stukken krijg ik nog niet voor elkaar.
Maar het scheelt toch weer.

Lolo vond het wel knus zo.

En natuurlijk knipte ik me een blaar.
Gisteren sneed ik m'n andere vinger in de keuken al zo diep met een lullig bistromesje, dat ie bijna niet te stelpen was.

4 opmerkingen:

  1. een ware lusthof vol bloemen! Fijn dat je hulp had. maakt het een stuk lichter voor je...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik laat natuurlijk wel de mooiste stukjes zien.😉
      Er tussen is nog veel werk aan de winkel.

      Verwijderen
  2. Wat heerlijk, al die viooltjes die overal en nergens weer tevoorschijn komen. En al die andere bloemen in je tuin, lekker van genieten (en niet kijken naar de stukjes die minder mooi zijn!).

    BeantwoordenVerwijderen