woensdag 24 januari 2018

Maar je was toch aan het ruimen?

Een paar jaar geleden kocht ik bij de school om de hoek een voorraad plastic viltbordletters om mee te sjabloneren.
Een deel zat in een mooie houten doos, die ik bewaarde ook al wist ik niet zo gauw wat ik er mee zou doen.

Vorig jaar werd ik lid van een faceboekgroep die kleine borduurwerkjes in letterbakken maakt.
Dat vond ik een goed idee voor mijn doos.


Vandaag vond ik in een kringloopwinkel 27 miniborduurpakketjes die bij een lecturama serie hoorden.
Voor 5,40€ ben ik 27 borduurlapjes, strengen splitzijde en 27 borduurnaalden rijker.
Een perfecte aankoop voor mijn letterdoos.


Deze kon ik ook niet laten liggen.


Bij een andere kringloop kocht ik een deegrollertje om mee te drukken, een bakje om mijn flessen textielverf in op te slaan, een zakje roosjes en een rolletje band.
De gestreepte potjes zijn een aanvulling bij een vaas die al voor mijn keukenraam staat, daarvoor gaan een aantal andere dingen weer weg.
En dat mooie handgebreide ding is een soort sjaalkraag, maar ik maak er een kussen van.
Het lag in de 50cent bak.
Ik vind het zo'n mooi breiwerkje, dat gewoon een tweede leven verdiend.
Vulling heb ik nog op zolder liggen.

En ja nu verwacht ik natuurlijk de vraag:
"maar Marlien, je was toch aan het ruimen?".
Klopt en de afgelopen weken heb ik weer heel veel uitgezocht.
Komende weken ga ik  veel kleding en stoffen op Marktplaats zetten.
Bij elkaar wel een kast vol.

12 opmerkingen:

  1. Je link naar de doos werkt helaas niet, maar wat heb je een geluk zeg met die borduur-aankopen! Daar zul je vele uurtjes plezier van hebben. Ik kom regelmatig bij je langs, dus ik zie vanzelf wel wat voor moois je ermee gaat borduren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je mee leest.
      Ik heb de link aangepast maar ik denk dat er weer wat vastloopt bij blogspot, dus ik geef hem hier ook even.
      http://vanalleswatjetoe.blogspot.nl/2016/02/cijfers-en-letters.html

      Verwijderen
  2. Zo kom je de winter wel door, mooie kringloopvonsten.
    Hartelijke groet en fijne week El

    BeantwoordenVerwijderen
  3. onheilspellende blogtitel, mooie aankopen! Die suikerpot heb ik ook - zo vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh is het een suikerpot?
    Wel een grote.
    Ik vind ze erg vrolijk.
    Ga een vetplantje stekken om in de bloempotjes te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou - IK heb er in ieder geval een suikerpot van - waarschijnlijk zijn het oorspronkelijk complete serviezen (maar die vind je dan weer niet op straat of in de kringloop)

      Verwijderen
    2. Ja het was een jaar of tien geleden kort in de mode, als ik me goed herinner.
      Ik zat toen zelf in de pistache limoen groen fase 😂

      Verwijderen
  5. Wat een gewldige aankopen! vooral de borduurpakketjes.Nee zoiets mag je zeker niet laten liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha, ja praat het maar weer goed voor jezelf :-D
    Nee hoor grapje, het zijn inderdaad superleuke aankopen en als je weer wat anders hebt opgeruimd, dat gaat het toch prima?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb vorig jaar voor ruim 450€ overbodige spullen verkocht en ook nog heel veel weggegeven.
      En dit jaar ga ik gewoon met frisse moed weer verder.

      Verwijderen