zondag 7 januari 2018

Moeizame start


Randje per week 2018 is vandaag begonnen.
Ik heb gekozen voor een kleurrijke versie op het mooie band dat ik afgelopen voorjaar tijdens de garageverkoop op de kop tikte.
Het band is half zo breed als het voorgeschreven band en heeft ook nog een even aantal steken terwijl het patroon oneven is.
Dat werd dus een zaterdag van zoeken en puzzelen en heeeeeeeeel veel uithalen en opnieuw beginnen.
Toen ik eindelijk een goede verdeling van de bovenrand had, bleek ik het op de achterkant geborduurd te hebben, dus kon ik weer opnieuw beginnen.
Het middengedeelte is heel anders geworden dan het originele patroon.
Meer op z'n Marliens dus weer.


4 opmerkingen:

  1. Mooi om restjes op te maken en gezellig kleurig!
    Misschien is het een idee om op de computer (bv in excel) een rasterpatroon te maken waarop je eerst ieder nieuw patroontje kunt proberen/aanpassen? Dat scheelt een hoop uithalen 😊

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is het probleem niet.
      Door mijn cijferblindheid vertel ik me gewoon vaak.
      Tel daarbij concentratieproblemen en in dit geval ook nog een half doorwaakte nacht.
      Dan is het gewoon vragen om fouten maken.

      Verwijderen
  2. Grrrrr. das echt heeeel vervelend, maar het resultaat mag er weer zijn.
    Een heel goed idee van Marjan idd!

    Groetjes marlies

    BeantwoordenVerwijderen