maandag 2 april 2018

Kliederen met de punchmachine

Vier jaar geleden kocht ik voor mijn verjaardag een punchmachine.
Na een paar proefjes verdween ie in de kast.


Een half jaar later kwam ie er nog een keertje uit, met bovenstaand pover resultaat.


Toen het afgelopen week opeens erg druk op mijn facebookgroep "punchmachine / embellisher" was, begon het eindelijk weer te kriebelen.


 Dus ik pakte de lap, viste wat afvalgaren op, verspreidde het over de lap, spelde er een lap organza overheen om alles op z'n plek te houden en ging aan de slag.


Als het niet mooi hoeft te zijn kan het niet fout gaan, maar eigenlijk werd het best leuk.
En ik brak zelfs geen enkele naald.


En toen kwam het engste.
Ik besloot de lap in stukjes te knippen om er een proefjesboekje van te maken.
Dus ging de schaar er in.


Nu nog hier en daar wat bij borduren, misschien ook wat frummelen met kraaltjes en pailletjes en een kaft verzinnen.

6 opmerkingen:

  1. Lekker bezig Marlien. Op Instagram zie ik ook de nodige punchprojecten langskomen; die lijken meer op borduren. Jouw manier is veel artistieker. Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is verwarrend.
      (Ultrapunch) is een heel andere techniek.
      Daarmee prik je met een holle naald lusjes door stof.
      Wordt ook veel gebruikt voor het maken van poppenhuisvloerkleedjes.

      De punchmachine werkt met viltnaalden.
      Naalden met weerhaakjes die door meerdere lagen stof heen prikken waardoor de lagen aan elkaar hechten.

      Verwijderen
  2. Goed idee, met leuk resultaat. Kijk ook eens op de blog van Janny voor meer ideetjes . janny-stoftotnadenken.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik weet niet eens wat een puncachine is! Hahaha. Maar zo te zien maakt hij de draadjes aan de stof vast. Altijd leuk als je weer iets doet met lang verstopte spulletjes!

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kijk maar eens bij mijn oude berichten over de punchmachine

      Verwijderen