donderdag 31 oktober 2019

Wat doe je met een handdoek en nog zo het eea


Vorige week kreeg ik van één van de medewerksters van het zorgcentrum een vrolijk  geblokte keukenhanddoek in de hand geduwd.
" Kun jij hier iets leuks mee verzinnen? We hebben een hele stapel, maar ze worden niet gebruikt".
Ik had geen idee, maar Pinterest bracht weer uitkomst.


Dit beertje maak je in een paar minuten, oprollen, vouwen en een paar elastiekjes erom.
Nu nog een mooiestrik om z'n nek een paar ogen en een stevige draad om de elastiekjes te vervangen.
De dames van het creatief café waren unaniem enthousiast.
Dus dit wordt binnenkort een workshopje.
https://pin.it/6tw5cz2kzaskbr



Voor een ander workshopje maakte ik een sleutelhanger en een boekenlegger.
Ook hier kreeg ik positieve reacties op dus deze komen ook op de agenda.

8 opmerkingen:

  1. Wat een schattig beertje, dat worden leuke workshops!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat worden weer fijne workshops! De dames zijn vast reuze blij met je.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Mijn opdracht is dat het in een uurtje te maken moet zijn, dat iedereen mee kan doen en dat het leuk en niet kinderachtig moet zijn.
      Bij het beertje had ik daarom wel aarzeling, maar het bleek een schot in de roos.

      Verwijderen
  4. De sleutelhanger en boekenlegger bleken waanzinnig lastig.
    Waar ik 5 min over deed werd gisteren de hele middag aan besteed.
    Bij het grootste gedeelte van de groep heb ik uiteindelijk de boel aan elkaar genaaid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. kartonnen roosjes in kerstkleuren nog een idee? Cirkel knippen. Elke cirkel 4 of 5 of 6x inknippen tot bijna het midden. Beetje krullen met een schaar. De meest gekrulde eerst aan een sateh-prikker of wierookstokje rijgen, de minst gekrulde het laatst, 5 laagjes is mooi. Of te moeilijk?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klinkt leuk!
      Maar ben bang dat dat krullen te moeilijk is.
      Veel dames hebben vergroeide handen.
      In het nieuwe jaar krijg ik (hopelijk) meer vrijwilligers bij de workshopjes.
      Want een deel van de groep heeft echt 1 op 1 hulp nodig.

      Verwijderen
    2. Ja dat krullen met een schaar kan moeilijk zijn. Met een potlood rollen in een sponsje is een alternatief, dan krult karton ook. Bedacht met een collega die ook werkjes doet met bejaarde dames. Maar ik geloof dat zij meer tijd per workshop heeft.

      Verwijderen