donderdag 9 april 2020

Morgenstond


Als grote dingen niet kunnen, maak je kleine dingen groots.



Gisteravond zei ik tegen Anne:
"Zou de zonsopgang  er net zo mooi zijn als de zonsondergang?"
En dus stond ie vanmorgen om tien over zes op de stoep om me op te halen.
Omringt door steeds dichter wordende mist zaten we op een bankje bovenop de bult.
We hoorde de vogels ontwaken, overvliegende ganzen gakken en eenden in de Vecht kwaken.
De mist was op een gegeven moment zo dik, dat we dachten dat de zon er niet doorheen zou komen.
Maar toen was ie er opeens toch en maakte de wereld nog sprookjesachtiger.
We aten paasbrood en dronken thee.
En toen de zon alles weer over genomen had en de maan achter ons afscheid nam gingen we weer op huis aan.




2 opmerkingen:

  1. Wat een meer dan schitterende beleving! Altijd weer uniek: de zon komt op en daar tegenover gaat de volle maan onder. In de Betuwe kon ik het meemaken op mijn stek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat genieten jullie van het leven! En dit vind ik niet een klein ding dat je groot maakt, nu hebben/nemen mensen de tijd om te genieten van de grootsheid van de natuur en alles om ons heen!

    BeantwoordenVerwijderen