maandag 19 oktober 2020

Landgoed Eerde

 Het is inmiddels al weer bijna twee jaar geleden dat we een winterwandeling maakten op dit landgoed.

Toen liepen we langs de Regge op de fraaie Steile Oever.

Gisteren besloten we aan de andere kant van het landgoed te gaan lopen.

Vanaf de parkeerplaats Meiersbos liepen we het bos in, waar we eerst de grafkelder van de familie van Pallandt bezochten.




Daarna liepen we door het dicht gemengde bos naar het Eerderveld.
Er wordt hier hard gewerkt aan vernieuwing.



Onderweg kwamen we prachtige paddestoelen tegen

Soms wel bijna een halve meter in doorsnede.


Zoals deze sponszwam


Dennenvoetzwam


En veel kleiner: Kleverig koraalzwammetje.


(En toe hield mijn kennis op.)



Op weg naar huis bezochten we nog even een stuwtje waar de Linderbeek uit komt in de Beneden-Regge.


Thuisgekomen was Lolo heel erg blij ons te zien.

Ze vind het nog erg moeilijk om alleen te zijn.

Arm meisje.


Hier vind je alle fotos




10 opmerkingen:

  1. Twee jaar geleden alweer dat jullie daar waren? Wat vliegt de tijd toch. Ik vind jouw paddenstoelenkennis behoorlijk goed! Arme Lolo, ze zal zich best een beetje alleen voelen nu.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet verklappen hoor. Toevallig kwamen die namen vanavond op facebook langs ,😉😉😉

      Verwijderen
  2. Wat een mooie, die sponszwam, die heb ik nog nooit gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een pracht, die paddenstoelen, mijn favoriet is de sponszwam! Ik zag ook elfenbankjes tegen de boomstronk?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die met die gele steeltjes zijn allemaal zwavelkopjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben er bij toeval achtergekomen dat blogger sommige berichten als spam heeft gezien.
    Echt heel vervelend.
    Ik wist niet eens dat blogger die optie had.
    Daardoor dus nu pas geplaatst.

    BeantwoordenVerwijderen