zaterdag 9 juli 2022

Bijkomen in de achtertuin

 

Vandaag was ik moeier dan moe en dus genoten Lolo en ondergetekende vanmiddag van de bonte woestenij in mijn achtertuintje.
De pluimhortensia linksboven heb ik dit jaar niet kunnen snoeien, maar hij zit gigantisch vol op uitbarsten staande bloementrossen.
Zo hoog, dat mijn buurvrouw glunderend vertelde dat ze zo blij is dat ze er van mee kan genieten.
Het schattige blauwe bloemetje rechtsonder is nieuw aan komen waaien en mag blijven.


De roos was een grote verrassing.
Wat een prachtige kleur.
Haar gele zusje bloeide weken geleden al.
Ik kocht ze een paar jaar geleden bij de Aldi, maar ze deden niet veel.
De stokrozen van zaad dat ik van MrsHteB kreeg, zijn eindelijk goed op dreef.
Ook al zo'n mooie kleur.
En rechtsonder ook al een cadeautje.
Ik kreeg twee jaar geleden een heel stel hybiscusstekken.
Deelde ze met Anne, maar ze gingen bij ons allebei allemaal dood.
Deze stond vergeten in een donker hoekje van de border en laat ie het nu toch wel doen.

7 opmerkingen:

  1. Het onbekende bloemetje is een Campanula soort.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toch wel he. Dan heb ik al.5 soorten in de tuin.
      En wie ben jij?

      Verwijderen
  2. Ik dacht dat je blauwe plek een maagdenpalm - vinca- wat, maar ik zie het blad niet. De stokrozen doen bij mij ook niet zoveel als ik wil...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maagdenpalm bloeit in februari.
      Deze bloemetjes zijn spitser en kleiner en het blad is heel klein en dun en grillig van vorm.
      Heb je al op de foto geklikt om in te zoomen?
      De stokrozen doen het dit jaar hier dus wel goed.
      Ik moest ze wel opbinden.

      Verwijderen
  3. Heerlijk om te kunnen genieten van een tuin, zeker als je er zulke mooie bloeiers in hebt staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Soms moet je even een pas op de plaats nemen, en dat lijkt me heerlijk tussen de bloemenweelde!
    Groet Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een rijkdom aan bloemen heeft jouw tuin!
    Fijn dat de hybiscusstek het toch blijkt te doen, mooi aandenken!

    BeantwoordenVerwijderen