dinsdag 29 december 2015

De anonieme sjaal

Begin december werd ik lid van De anonieme sjaal
De leden van deze groep leggen overal ( tot in Frankrijk en Amerika aan toe) zelfgemaakte cadeautjes neer.
Oorspronkelijk waren dit sjaals, maar inmiddels kan het vanalles zijn.
Met een briefje erbij dat het echt voor de eerlijke vinder is.
En of de vinder het leuk vind om het even op de groep te melden.
Normaal zou ik dit verhaal niet op mijn blog kunnen zetten omdat het dan niet anoniem meer is, maar omdat ik voor mijn eerste dropping koos voor een oude bekende die geen benul van internet heeft, wil ik jullie deze hylarische ervaring niet onthouden:

5 december:

Poeh.
Toch nog even meegedaan vanavond.
Ik had nog een mooie grijze sjaal liggen die ik een keer gebreid had voor mezelf, maar nooit gedragen heb omdat ik het toch te veel een herensjaal vond.
Ingepakt, briefje erbij en in het donker naar de overkant geslopen en aan de deurknop van mijn lieve bejaarde overbuurman gehangen.
Omdat ik bang was dat ie anders de hele nacht er zou hangen heb ik spontaan belletje getrokken en ben snel weggeslopen.
En daar stond ik dan verstopt achter het vrachtwagentje van een andere buurman te trillen van de spanning.
Ik hoor de deur open gaan en hoor een plof van het vallende pakje ( denk ik)
En dan hoor ik de buurman roepen: "wie is daar".
En vervolgens gaan alle lichten in en voor het huis aan.
En daar stond ik, dan nog steeds gebogen achter dat vrachtwagentje.
Durfde niet naar mijn huis, want ik heb zo'n sensorlicht bij de voordeur.
Uiteindelijk ben ik weggeslopen om weer terug te lopen alsof ik net thuis kwam.
Buurman stond nog voor het verlichte raam.
En geen idee of ie de sjaal gevonden heeft of dat ie nog ergens buiten ligt.
Is het altijd zo spannend of ben ik de enige die zich nu helemaal niet op mijn gemak voelt?

24 december:

Eindelijk kom ik mijn buurman tegen.
Hij vertelde me dat ie een paar weken geleden zomaar een sjaal kreeg.
 Hij snapte er niets van.
 Ik vroeg hem of het een mooie sjaal was.
 Nou het was wel een mooie sjaal, hij was een beetje lang en niet helemaal zijn stijl, maar wel heel fijn voor als het vriest, dan kan ie hem ook om zijn hoofd slaan.
 Hij vond het wel heel leuk en dacht dat het misschien van de zonnebloem kwam.


4 opmerkingen:

  1. Wel leuk als je inderdaad een beetje kan volgen wat ermee gebeurt. Ik ben ook lid van zo'n soort pagina, maar het is er nog niet van gekomen om een cadeautje te 'droppen'.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het lijkt me zo sneu als je nooit meer wat hoort.

      ( net als met de flessepost die ik 16 jaar geleden in de waddenzee dumpte )

      Verwijderen
  2. Spannend verhaal! Het is lijkt me wel leuk, als het goed terecht komt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Normaal drop je het dus in fietsmandjes, supermarkten, ziekenhuizen en zo.
      Ik weet alleen niet of ik wel tegen zoveel spanning iedere keer opgewassen ben. ;-)

      Verwijderen