donderdag 16 augustus 2018

Staphorst

Vandaag ging ik met AO een dagje naar Staphorst.
Na een rit door het mooie Reestdal bezochten we eerst de markt en een tentoonstelling van brommers en landbouwmachines.
En daarna liepen we naar het museum voor de modeshow.
Ik heb iets met klederdrachten, heb ooit zelfs een blauwe maandag kostuumgeschiedenis gestudeerd, dus ik was helemaal in mijn element.





De fotos zijn met toestemming gemaakt en geplaatst.

Na de modeshow bezochten we nog het museum, waar niet gefotografeerd mocht worden.


Bij veel huizen in staphorst zie je helder groene luiken en een opvallend blauwe rand onder de vensters en aan de voet.
Op deze foto zijn de kleuren helaas wat donkerder.
Als je door het dorp loopt knalt het echt.
Het blauw zou helpen om vliegen te weren.

Op de terugweg hadden we van het bekijken van al dat moois toch wel wat trek gekregen.
Dus streken we neer op een terrasje.


AO trakteerde me nog op een fraaie rit door Reestdal en Vechtdal.
De prachtige omgeving was niet op de foto vast te leggen.
Te wijds, op een foto gaat de schoonheid verloren.
Maar met het avondzonnetje lukte het wel.



Fotoalbum Staphorst






5 opmerkingen:

  1. Een erg leuk uitstapje! Fijn dat je dit mee kon maken. De foto's zijn prachtig, maar de kindertjes lijken er niet veel zin in te hebben? Zo kijken nogal boos!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja vooral die meisjes.
      Die jongetjes poseerden heel geduldig.
      Eén jongetje deed het zelf met veel flair.
      Het is natuurlijk ook wel heel wat voor die kleintjes.
      Op zo'n hoog podium met al die mensen voor je neus.
      En dan moeten poseren voor een horde fotografen met enorme cameras.
      Dat laatste vond ik te ver gaan.
      Die kerels sleurde me een beetje te veel aan die kleintjes voor het perfecte plaatje.

      Verwijderen
  2. Dus u was brommers kiek'n? :-D
    Leuk om te zien, die klederdracht! Grappig die blauwe biezen om de boerderijen, ik heb het nooit eerder gezien. Zou het helpen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee, in professionele keukens gebruiken ze blauw licht tegen vliegen dus wellicht.

      Verwijderen
  3. Ziet eruit als een mooie dag!

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen