woensdag 1 augustus 2018

Vanalleswatjetoe

Heel heel langzaam komt er steeds meer op z'n plek te staan.
Ik kan de hulp die ik krijg niet meer benoemen.
Dan weer sjouwen er mensen met kasten en dozen die net stonden waar ze niet moeten staan.
Of er helpt iemand gezellig met hobbyspulletjes een plek geven.
Dan komt via www.wehelpen.nl iemand een gordijnrail verplaatsen en m'n upsidedown luxaflex ophangen.


Is het geen wonder?
Deze komt uit m'n voorvorige huis en past perfect voor het raam van m'n hobbykamer.
Soms is het toch wel zinvol om iets te bewaren.
M'n groene gordijnen, die al aan hun derde huis begonnen zijn, moet ik wel nog een keertje korter maken.
Maar het staat nu al wel aangekleder en verbergt de lelijke verwarmingsbuizen.
(Waarom proberen huurders toch altijd die buizen te verven, met als gevolg dat ze er niet meer uit zien?)

En tussendoor zijn er dagen dat ik wat aan rommel.
Hier een doos uitpakken, daar een plank vullen.
Of gewoon, met een haak of borduurwerkje op de bank hangen en accepteren dat ik ff echt te moe ben.

Vandaag fietste ik naar het centrum.
De Ommer Bissingh heeft de hele zomer door themamarkten en vandaag was het kinderbissingh.
Naast de braderie waren er allemogelijke spellen en uitvoeringen en een kleedjesmarkt.
Ik kwam er verschillende bekenden tegen.


Op de terugweg liep ik nog even bij een kringloop binnen en vond er dit fraaie kistje.
Ik heb al jaren mijn grote voorraad breinaalden in een wijnkistje , maar die begaf het vlak voor de verhuizing.
De afbeelding op het deksel is de skyline van Kampen.
Nu mijn breinaalden nog terug vinden.

Ik vond er ook nog wat borduurgaren en een paar bolletjes acrylperléhaakgaren.
Daar borduur ik ook al mijn hele leven mee.
Nieuw is het niet meer te koop, maar af en toe vind ik er nog wat van bij kringloop of rommelmarkt.

6 opmerkingen:

  1. Zo te lezen raak je al aardig gesettled. Fijn hoor, al die hulp, en wat leuk dat je nu al bekenden tegen komt. Ik denk dat je je plekje wel gevonden hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig de wand met hobbyspulletjes. en geweldig dat je zoveel hulp krijgt. zo wordt het een echt droomhuis!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. CD rekjes van Ikea.
    Ik heb er nu 7 bij elkaar gesprokkeld via marktplaats, maar wil er nog wel een paar bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat er zoveel aardige mensen voor je klaar staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er mooi uit, Marlien! Dat is nou wat je noemt een uitnodigende werkkamer. Die cd rekjes zijn wel echt een vondst, niet alleen praktisch maar het staat ook netjes.

    Ik moest lachen om wat je schreef over de verwarmingsbuizen, dat is inderdaad waar! Al die verflagen erop en dan gaat het bladderen, echt lelijk! Al moet ik je zeggen: hier hebben ze een tijdje terug wat verwarmingsbuis vervangen en dan heb je dus van die keihard glimmende stukken buis in je kamer. Ik moet me echt bedwingen om er niet met de kwast overheen te gaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen