donderdag 9 januari 2020

Goed gekeurd!


De krabpaal, die uit onderdelen van drie oude afgetakelde krappalen opgebouwd was, sommige onderdelen ouder dan mijn katten, was dringend aan vervanging toe.
Lolo was al een keer met mandje en al naar beneden geploft.
De platforms begonnen door hun bouten te zakken.
En de mandjes waren ook niet meer schoon te krijgen.

Maar het bleek nog een hele zoektocht.
Niet alleen om de kosten binnen de perken te houden.
Maar de dames hadden heel wat noten op hun zang.
Hutjes, hangmatjes en trappetjes waren uit de boze.
Lolo moest er met haar grote lijf in passen.
Ons omatje Piep moest er makkelijk in kunnen klimmen.
En ook wilden ze allebei naar buiten kunnen kijken.

De keus viel uiteindelijk op twee kleinere betaalbare paaltjes, met elk drie mandjes in drie maten.
Makkelijk voor Piep om omhoog te klimmen.
Lolo past er ook in.
Ze hebben hun uitzicht.
Het neemt niet de halve kamer in beslag.
En ze zien er nog leuk uit ook.

Maar erg dankbaar waren de dames niet.
In eerste instantie werden hun nieuwe aanwinsten met geen blik waardig gekeurd.
Terwijl ik de oude vervallen paal uit elkaar schroefde, bleef Piep er demonstratief in liggen en Lolo krabde verontwaardigd nog eens aan een versleten paal.
Er moest een zakje catnib aan te pas komen voordat de dames toch maar eens gingen kijken.


Piep was als eerste overstag.
Lolo zat met boze blik in een hoekje te mokken.


Uiteindelijk ging ze het onderste grootste mandje maar eens testen.
En eindigde bovenaan, in het kleinste mandje, dat maar net aan om haar grote lijfje past.
Toch maar even verwisselen die twee?


Goed gekeurd!

Link naar webshop

12 opmerkingen:

  1. Wauw wat hebben mooie krabpaal. Even testen deze poezen. Komen wel goed met deze poezen. Leuk gedaan met tweeën zo krabpaal. Gelukkig is goed gekeurd. Groetjes J&F.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Slimme oplossing om er 2 neer te zetten! Mag ik vragen waar je die kocht? Voor onze poes zoek ik zoiets. Ik heb wel eens gehoord dat poezen geen nieuwe krabpaal willen, omdat die niet naar henzelf ruikt. Ik heb een paar jaar terug een nieuwe krabpaal gekocht, maar poeslief heeft hem nooit aangeraakt, zelfs zo'n speciale geurspray hielp niet. Nu heb ik geen krabpaal staan, ze krabt al een paar jaar nergens meer aan! Maar die mandjes, en het soort van trapje naar de vensterbank, lijkt me ideaal voor haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb de link even onderaan het blogbericht aanklikbaar neergezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk, die 3 mandjes, helaas hebben wij een poes, die
    al verschillende mandjes heeft gehad, maar absoluut niet
    van plan is om daar in te gaan liggen.
    Wel jammer, het ziet er altijd zo knus uit.
    Groetjes, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inmiddels wisselen ze enthousiast van mandjes.
    Elke keer als ik kijk zijn ze weer verhuist.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig leuk deze mandjes!
    Is het bij jou ook zo dat als je gewassen hebt, ze er niet meteen weer in willen liggen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe was je ze dan?
      Deze hebben geen losse hoes en zo te voelen is de opstaande rand van karton.
      Ik zuig ze wel regelmatig uit.

      Verwijderen
  7. Het is een mandje met zachte vulling , kan in de wasmachine .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aha ja dat gaat met deze niet lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, ik moest er zo om lachen... Natuurlijk wil je perse in het het mandje waar je net niet met je achterste in past! Katten! Leuke aanwinst, Marlien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die twee liggen dus al drie dagen met z'n tweeën in het linker setje.
      Piep bovenin en Lolo op de tussenverdieping.
      Stelletje tutten.

      Verwijderen
  10. Deze krabpalen bleken uiteindelijk niet bepaald beste kwaliteit.
    Ze worden al snel gammel.
    Ik zou ze geen tweede keer kopen.

    BeantwoordenVerwijderen