maandag 13 januari 2020

Verandering

Als je verhuist, dan zet je je spullen neer en dat voelt in eerste instantie oke.
Maar na een tijdje ga je toch weer schuiven en verplaatsen en veranderen.

Zo was die hoge witte puist van een koelkast, die vanuit de huiskamer midden in het beeld stond, een doorn in het oog.
Dus ruilde ik hem afgelopen najaar in voor een losse koelkast en vrieskast (tweedehands) die onder het aanrecht pasten.
Daardoor kon ik die grappige kastjes aan de andere kant beter over de hele lengte plaatsen en ontstond er onder een goede plek voor de kattenbakken.
Als ik nou ook nog de deurtjes goed afgesteld krijg, dan ben ik tevreden.


In december heb ik letterlijk alles in mijn slaapkamer verschoven.
En aangezien ik een gigantische slaapkamer heb, met veel opbergruimte, is dat een hele klus.
Dat doe ik echt niet op een dag.
Daar gaan weken overheen.
Iedere keer een beetje.
Maar dat geeft niks, het voldane gevoel als alles op zijn plek staat, daar gaat het om.

Mijn logeerbed, dat op de voorzolder staat en zelden of nooit gebruikt wordt gaat eruit en is vervangen door een stevig vouwbed, dat ik voor een habbekrats in een kringloop vond, toen ik op zoek was naar gestreepte bloempotten.
Die kan nu achter de kast opgeborgen.

In de huiskamer was ik eigenlijk niet veel van plan.
Ik vond via het vrijwilligersmeldpunt eindelijk iemand die vorige week even langs kwam en een  schilderijrail over de hele lengte van mijn huiskamer vastgeschroefd heeft.
Nu moet ik nog even kiezen welke schilderijen ik ga ophangen.
En op Marktplaats liep ik gisteren voor  een klein prijsje aan tegen een kast die perfect past bij de andere die ik 1,5 jaar geleden op de kop tikte.
Deze vervangt de glazen vitrines die ik vorig jaar nog opknapte.
Ik was eerst bang dat deze kast, die groter is, mijn kleine huiskamer voller zou doen lijken, maar tot mijn verbazing lijkt de kamer nu juist ruimer.
Waarschijnlijk omdat het nu één geheel is.



Op naar de volgende honderd klusjes in en om het huis.
(Zucht)

Vitrines zijn verkocht en meegroeibed is weggegeven.

4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kast heb je er bij! En die leuke kastjes staan op deze manier nog veel leuker! Ik geloof dat jij het niet zo leuk vind om te doen, maar wat zit je er nu mooi bij zeg! Ik vind het juist heerlijk, heb me er jaren op lopen verheugen en nu eindelijk kan ik op zoek naar kasten enzo (en gek genoeg kwamen we er zo vaak tegen die we toen nog niet kwijt konden, en nu we plek hebben vinden we niets...)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooh maar ik vind het wel leuk hoor.
    Vroeger gaf ik zelfs inrichtingsadviezen op het forum van VT-Wonen.
    Maar ik ben een beetje moe.
    Beetje boel moe.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk de veranderingen. En je hebt een goede neus voor mooie koopjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een goede neus, maar vooral een lange adem.
    Ik heb een lange lijst zoekopdrachten bij Marktplaats lopen.
    En het kan maanden duren voordat ik tegen iets aan loop.

    BeantwoordenVerwijderen