vrijdag 10 juli 2020

Trager en sneller

Waar ik steeds trager word lijkt in mijn tuinen een versnelling gaande.
Het eerste heeft niet zo heel veel met het laatste te maken.
Mijn traagheid ontstaat door het coronagedoe.
Er zijn geen deadlines meer en dat is funest als je al eens een bore-out gehad hebt.

Mijn tuinen daarentegen bloeien helemaal op door het druilerige weer.


De achtertuin is nu zo overladen met bonte pracht, dat het elkaar verdringt.


Pompoen in de trekkerband planten was misschien toch niet zo'n goed idee, maar wel comisch. 


En het smalle strookje langs de buurschutting staat nu zo vol dat het twee keer zo breed lijkt. 


Via een weggeefhoek kreeg ik deze stapstenen.
Ik wil daarmee iets in de voortuin gaan doen.
Een slingerend paadje of een cirkel.
Daar ben ik nog niet uit.
Het zal nog wel even duren voor ik daar aan toe kom.
Maar het is een leuke aanwinst.
Ik hou van ronde vormen in de tuin.


De voortuin heeft een wat gespleten indeling.
Ooit heeft iemand hem heel strak ingericht met in twee overliggende hoeken een kwart cirkel.
De vorige bewoners waren, net als ik, spontaner.
En nu is ie wel heel woest.
Maar ik hoop er stapje voor stapje meer eenheid in te brengen.
Meer cirkels en meer vaste planten.

4 opmerkingen:

  1. Mooie plannen!Ik vind je stapstenen heel bijzonder, ik "kies" voor moestuinpaadjes van gebroken stukken betonstenen (want gevonden, en dus gratis). IK ben zo her en der in de stad zaad van de paarse malve aan het zoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zag deze stapstenen een paar weken geleden op marktplaats, toen hing er nog een aardig prijskaartje aan.
      Maar stenen verkopen niet is mijn ervaring, dus heb ik afgewacht.

      We waren zaterdag nog even bij het stuw, waar veel malva groeide, maar tot mijn stomme verbazing was er iemand met een maaimachine bezig geweest.
      Mijn ene paarse is afgeknapt om duistere redenen.
      Ik heb straks wel die gele.

      Verwijderen
  2. Altijd mooi een tuin met ronde vormen. En voorlopig heb je een zee van bloemen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik weet niet wat dat is.
      Rechthoekige perkjes vind ik veel moeilijker in te vullen.

      Verwijderen