vrijdag 17 juli 2020

Uitdaging aangenomen

Annes dochter daagde me uit om ook aan mijn nieuwste aanwinst een blogje te besteden.
Dus bij deze:


In mijn senioren huisje is de badkamer met toilet op de begane grond.
En er naast is ook een slaapkamer.
Omdat het op de begane grond nogal hokkerig is, had ik al direct besloten dat ik in de grote kamer boven zou gaan slapen.
En de slaapkamer beneden als hobby en eetkamer zou inrichten.
Boven is echter geen stromend water.
En ik moet er 'snachts nog wel eens uit voor een sanitaire stop.
Echter is mijn trap nogal stijl en donker, zoals je op de foto ziet.
Het licht op de voorzolder reikt niet tot in het trapgat.
En het is er dus niet erg geschikt voor een gehaaste afdaling.
Noodgedwongen had ik dus een bouwemmer bij de hand.
Ik ga hier niet verder in detail treden, maar erg handig was dit niet.
Dus toen we vanavond deze retro-postoel bij een kringloop zagen, hebben we hem gniffelend meegenomen.





4 opmerkingen:

  1. Ja, dat was even improviseren, maar gelukkig heb je overal een oplossing voor! Wat fijn om nu een grote slaapkamer en een fijne hobbykamer te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dapper dat je de uitdaging aan ging! Super praktisch toch. Alleen 's morgens niet met een slaperig hoofd met po en al de trap afstuiteren!
    Wat heerlijk dat je je hobbykamer beneden hebt. Dochter en ik hebben 1 slaapkamer boven tot hobbykamer-met-kledingkasten gebombardeerd, maar ik denk erover om toch de nodige basis-hobbyspullen beneden te zetten, soms loop ik wel 3 keer de trap op en af, omdat ik dan toch nog iets nodig blijk te hebben uit de hobbykamer.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In m'n vorige huis had ik hem eerst boven.
      Leek me geweldig een hele hobbyzolder, maar in de praktijk sleepte ik alles naar beneden, dus na 2 jaar heb ik het omgedraaid.
      En dat heb ik hier voortgezet.
      Maar daar was wel stromend water boven.

      Verwijderen
  3. WAT een tuttebol;-) LEUK, zo'n uitdaging.... En wat een heerlijke praktische oplossing voor het "plasprobleem". (HET voordeel van ouder worden: je gaat je steeds minder schamen....) Dat van dat hobbyen is herkenbaar: mijn gereedschapskist staat boven in "het hok", dus als ik aan het klussen ben blijf ik heen en weer lopen - de kist is te zwaar om "even" mee te nemen de trap af, maar goed, zo blijf ik in beweging...

    BeantwoordenVerwijderen