maandag 14 september 2020

Google Earth en zo

 Het werkte niet op mijn oude tablet, dus had ik het er af gegooid, maar kortgeleden heb ik het weer op m'n nieuwe toegevoegd.

Leuk om plekken waar ik lang niet geweest ben nog eens te zien.

Maar ook om plekjes in de omgeving te ontdekken waar je anders ongemerkt aan voorbij gaat.



Zo ontdekte ik zaterdag een meertje dat zelfs mijn vriendje nog niet kende, terwijl hij er meerdere keren vlak langs bleek te zijn gefietst.

Maar met 100m kan iets in een bos volkomen onzichtbaar zijn.

De Haarplas ligt niet zo ver van de Oldemeyer, waar we dit voorjaar al eens wandelden.

Door een dicht bos dwaalden we op goed geluk ( en een keertje de weg vragen) richting het meertje.


Midden op het bruggetje genoten we op het bankje onder de overkapping van het uitzicht.


We hebben weer werkelijk een prachtig plekje ontdekt.



We namen een andere weg terug.


En kwamen iets verder uit dan de bedoeling was.
(Nee echt niet verdwaald hoor, he Anne?)






Het wandelen gaat me niet lekker af momenteel.
M'n benen willen wel, maar mijn adem krijg ik niet goed op z'n plek.
Toch was het al m'n vierde wandeling in een week.
Heb zelfs gewandeld met één van m'n oude wandelmaatjes uit mijn vorige woonplaats, die vorige week hier in de buurt op vakantie was en die ik al 3 jaar niet meer gezien had.
Netjes op 1,5 meter liepen we een rondje.
Helaas ging het regenen en werd het maar een kleintje.
We hebben de rest van de middag ouderwets gezellig bijgepraat.
Ze was mijn eerste visite dit jaar.




5 opmerkingen:

  1. Wat een mooi plekje hebben jullie ontdekt, gaan jullie vast vaker langs. Leuk om met je vroegere wandelmaatje weer eens in het echie bij te kletsen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een leuk idee om via Gogle Earth zón fraai plekje te herontdekken! En hopelijk lukt het met je ademhaling weer beter

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er liggen hier veel plassen en vennen in de regio, maar vaak op prive grond of slecht bereikbaar.
    Vond er vanmorgen 3 waar er 1 goed van bereikbaar is.
    Dus die staat op het lijstje nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hè, zo ontdek je nog eens wat.
    Wij wonen al zo'n ruim 40 jaar hier en de laatste maandan zijn we aan de wandel geslagen: we zijn op plekjes geweest, waar we nog nooit waren.
    Zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik woon hier nog niet zo lang, maar dankzij mijn vriend heb ik hier al veel meer gezien dan in 10 jaar in mijn vorige woonplaats.
      Maakt het extra leuk om plekjes te ontdekken die hij ook nog niet kent.

      Verwijderen