vrijdag 25 september 2020

Stoere meid


Intussen zijn we drie weken verder en mijn oude dametje gedraagt zich alsof er niets aan de hand is.
Van de spuiten die ze drie weken geleden kreeg knapte ze in rap tempo op.
De pilletjes die ze in lage dosis krijgt doen het wonderlijk goed.
Ze staat veel steviger op haar pootjes, springt weer overal op.


Ze bedelt om eten.


Geniet van het uitzicht en het zonnetje in het zolderraam.


Knuffelt nog graag
 en af en toe speelt ze even alsof ze nog een jonge meid is.
Ze is gauw moe, haar vachtje is rommelig 
en bij tijd en wijle klinkt ze als een kettingrookster.
Maar ze heeft er nog duidelijk zin in.

Stilletjes hoop ik dat ze op een dag in haar slaap inslaapt
 en dat ik deze keer niet de moeilijke beslissing
 hoef te nemen voor haar.

 

8 opmerkingen:

  1. wat fijn! Ik hoop dat je er nog een hele tijd plezier van hebt, en dat je wens uitkomt zodat je niet de moeilijke beslissing hoeft te nemen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zolang zij nog happy is ben ik happy.
      Of het een dag een week of een maand is.

      Verwijderen
  2. Oh, wat een heerlijk nieuws! Ik hoop dat ze nog een hele tijd plezier in haar leventje houdt, en zoals elk huisdier, wens ik haar van harte toe dat ze dan mag overlijden terwijl ze slaapt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet te hard juichen hoor, ze blijft wel terminaal, maar het is wel fijn dat ze weer zichzelf is nu.

      Verwijderen
  3. Ik dacht even dat je jezelf bedoelde met Stoere meid - maar voor de kat is het OOK leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat de medicijnen zo goed aan slaan en dat haar oude dagen wat 'makkelijker' verlopen.
    Ja....die beslissing moeten nemen......wat is dat moeilijk; ik heb net als jij een aantal keren gehoopt dat ik die beslissing niet hoefde te maken..... Wat zou het mooi zijn wanneer ze haar oogjes sluit om te gaan slapen en ze dan niet meer open doet.....
    Sterkte en zo veel mogelijk genieten van alle fijne momenten!

    BeantwoordenVerwijderen