dinsdag 28 december 2021

Hoe is het nu met mij?

 

Naast het begrijpelijke verdriet en verwarring, begon de dag na Annes overlijden mijn been op te zwellen.
Dat been dat zo heerlijk bont en blauw was geweest na die valpartij van zeven weken geleden.
In eerste instantie dacht ik aan een allergische reactie op de arniflorzalf die ik een paar dagen ervoor was gaan gebruiken voor de laatste blauwe plek.
Want de zwelling zat precies op die plek.
Dus gestopt met de zalf, coldpack erop en aan de paracetamol.
Mijn hoofd zat er natuurlijk ook helemaal niet bij.
Afgelopen zaterdag leek de zwelling eindelijk te zakken.
Maar zondag werd het opeens rood en dik.
En 's avonds kon ik zowat de trap niet meer opkomen.
Dus maandag de invalhuisarts gebeld, want mijn praktijk is de hele week gesloten.
En vanmorgen in alle vroegte kon ik terecht.
Inmiddels was mijn hele onderbeen opgezwollen en knalrood.
Ik heb dus een hevige aanval van wondroos.
Dus antibiotica kuur en binnen de kortste keren stond de wijkverpleegkundige op de stoep om mijn been in te zwachtelen.
Die komt de komende tien dagen om de dag terug om de boel opnieuw te zwachtelen.
Ik mag dus ook maar om de dag onder de douche.
Vlak voor ze komt, mag ik de zwachtels los maken en kan ik douchen.


10 opmerkingen:

  1. Oh wat zit het tegen! Zo ben je nog een tijd zoet met je been en daar zit je natuurlijk helemaal niet op te wachten. Nooit natuurlijk, maar juist nu je zo verdrietig bent....
    Ik hoop dat je been 'snel' wat meewerkt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel beterschap! Hopelijk pakt de antibiotica snel.
    Ik heb ooit wondroos in mijn gezicht gehad en ik ben nog nooit zo ziek geweest als toen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat lijkt me nog veel erger.
      Ik ben ook behoorlijk ziek, niet alleen door de wondroos, maar ook door de bijverschijnselen van de antibiotica.

      Verwijderen
  3. Wat een nare pech! En veel pijn ook zeker.
    IK hoop dat de antibiotica helpt. Heel veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een voordeel: ik krijg nu om de dag "visite", terwijl ik verwachtte niemand te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bah meid, wat zit het je toch allemaal tegen. Hopelijk gaat het snel afzakken, ik hoop dat je jezelf een beetje creatief kan bezig houden en afleiden, en in ieder geval ga je het oude jaar uit en het nieuwe in met om de dag bezoek! Sterkte!

      Verwijderen
    2. Had de hele week hoge koorts en ben echt niet in staat om wat dan ook te doen.
      Gelukkig is de koorts vandaag gezakt.
      Maar ben volkomen uitgeput.
      Been is ietsje dunner, maar ziet er angstaanjagend uit.
      Laten we hopen dat het zich voortzet en ik niet in het ziekenhuis terecht kom.

      Verwijderen
  5. Wat ben jij positief Marlien, met je "nu krijg ik om de dag bezoek".
    Maar wat een narigheid, weer.
    Ik hoop dat je er snel van opknapt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat sneu... alles zit je zò tegen...
    Maar wat ik zo bijzonder vind; altijd nog een vleugje humor in je verhaal!

    BeantwoordenVerwijderen