In één klap leeg.
Daar sta je dan in het donker en het was flink koud ook.
Zo kon ik voor het eerst ervaren hoe de noodservice is.
Ik belde de alarmcentrale, vroeg ondertussen aan een paar jongens hoe de straat heette, want daar kon ik niet op komen.
Kreeg een vriendelijke centralist aan de telefoon die me de hemd van het lijf vroeg.
De straat draagt de moeilijke frans aandoende naam van een twee eeuwen geleden al overleden burgemeester.
Spel dat maar eens uit je hoofd.
Maar goed ik zei erbij dat ik voor de bibliotheek stond.
Dat werd er keurig bij gezet.
Binnen 20 minuten zou er al een monteur komen.
Gelukkig had ik me goed op de kou gekleed.
Na een half uur ging mijn nieuwe telefoon.
Maar ik had dus geen idee hoe ik hem op moest nemen. 🤪
Ik bleef maar drukken op het hoorntje en er gebeurde nix.
Het was een privenummer en ik vermoedde dat het dus wel de monteur zou zijn.
Dus belde ik weer naar de centrale en daar hadden ze hem ook al aan de lijn.
Hij was perongeluk naar mijn huisadres gestuurd 2km verderop.
Al gauw kwam hij aanrijden, de band werd in een mum verwisseld.
Ondertussen vertelde hij dat hij al in bed had gelegen en uit een andere stad in de buurt moest komen.
Knap dat hij er zo snel was.
Drie kwartier later dan normaal kwam ik thuis.
Dat is toch vlot geregeld.
Fijn om te weten dat je je geen zorgen hoeft te maken als je strandt.
Pas twee dagen later leerde ik hoe je de telefoon op moet nemen.
Niet drukken maar swipen.
Ach ja al doende leert men.
Toen ik mijn telefoon kreeg wist ik de eerste keer ook niet hoe ik moest opnemen en moest ik dat aan een collega vragen. Ik was toen overgestapt van een iPhone van Apple, daar moet/moest je op het hoorntje drukken, naar Samsung en moest ik swipen. Wat fijn zo'n noodservice!
BeantwoordenVerwijderenOeps, dan sta je toch wel gek te kijken... Wat fijn dat er zo'n hulpdienst is zeg!
BeantwoordenVerwijderenFijn dat er hulpdiensten zijn!
BeantwoordenVerwijderenFijn dat je relatief toch snel bent geholpen en er een monteur uit bed werd gebeld.
BeantwoordenVerwijderenMet een nieuwe telefoon is het altijd weer opnieuw het wiel uitvinden, ook bij zelfde merk zijn er vaak meer opties en werkt het net wat andere dan de vorige
O wat vervelend dat dat 's avonds gebeurde. Gelukkig werd je redelijk snel geholpen. Fijne service.
BeantwoordenVerwijderenWat sympathiek dat hij er helemaal voor uit zijn bed kwam zeg. Dat is nog eens goede service.
BeantwoordenVerwijderenHij had dienst, dus het was gewoon zijn werk.
VerwijderenIs een regeling vanuit de WMO he.
Bij de trike zit ern service abonnement.
Ik kan niet zelfstandig thuis komen.
Dus is daar hulp voor.
dat opnemen van de telefoon is voor mij herkenbaar, duurde bij mij ook even
BeantwoordenVerwijderen