maandag 7 augustus 2017

Borduren en tuinieren


Het vakje van deze week was zo ijl dat ik er wat kruisjes aan toegevoegd heb.


De afgelopen week heb ik erg veel bramen uit eigen tuin gegeten en dat zal ik de komende week ook nog doen.
Daarna kan ik beginnen met mijn grootste druivenoogst ooit.


Elke dag dat ik thuis ben, het niet regent en de zon niet al te hard blakert, probeer ik een uurtje in mijn tuin te werken, tot mijn arm weer ho zegt.
Elke keer een vierkante meter, waarbij ik hele bossen gras verwijder en vooral veel wortels uitgraaf.
Zittend op een kussentje, schuif ik langzaam door de tuin.
En elk stuk van het middenperk dat af is wordt gemarkeerd met de kiezels die ik van een buurman kreeg.


 Het middengedeelte wordt het lastigste, daar kan ik zittend niet bij.
Maar met kleine plukjes tegelijk zal het ook wel lukken, zonder door mijn rug te gaan.


Tja?

4 opmerkingen:

  1. Ja, er zijn veel bramen momenteel hè? Ik heb voor het eerst sinds tijden weer buiten bramen kunnen snoepen.

    Je hebt al aardig wat werk in je tuin verzet, als ik het zo zie. Respect hoor! Jammer dat die kiezels niet tegen het onkruid helpen hè? Het staat netjes, dat wel en mijn ervaring is dat een duidelijk afgebakend perk ook makkelijker bij te houden is.

    Tussen het tuinieren door wel af en toe naar de poezen kijken hoor, dat arme beest wil zich ophangen omdat jij alleen maar oog hebt voor die domme plantjes ;-P
    (Apart beest, waar zit ze nou in?)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schattig de poes in de rugzak! En de tuin vordert ook al, net als je borduurwerk! Elke dag een polletje en draadje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze vond die lus uitermate interessant en heeft een hele tijd zo gezeten 😂😂😂

      Verwijderen