woensdag 20 juni 2018

Puin ruimen



Maandag heeft John waar mogelijk plankjes, gordijnrails en alles wat ie verder nog bij kon verwijderd, alsmede een ongelofelijke hoeveelheid schroefjes, spijkers en pluggen, meest nog van de vorige bewoner.

's avonds hebben V en zijn broer L een aanhanger vol geladen met al het tuinhout, een ingestortte kast, het bankje en al het andere wat naar de stort kon.
Zo'n dikke twee meter hoger was de kar toen ze vertrokken.


Ik begin er steeds meer uit te zien als een verlopen bouwvakker.
Je kunt me uittekenen in vieze versleten broek, oud Tshirt en de blauwe plekken zijn niet meer te tellen.
Toch doe ik heel rustig aan.
Gisteren de schuur leeggehaald, gezogen en gesopt.
En een paar dozen met gereedschap ingepakt.

Vandaag veel hangen op het ligbed dat nu binnen staat omdat ik geen banken meer heb.
Dikke stapel tuinkussens erop en ik red me wel.
Af en toe een doos vullen, beetje hap snap.
Even pas op de plaats.

Morgen en overmorgen komt er weer hulp van H en D.
De laatste loodjes zijn begonnen.

Het woord "moe" komt in bijna elke zin voor nu.

2 opmerkingen: