woensdag 7 augustus 2019

Over varen en een creatieve uitdaging

Dat een uitje niet duur hoeft te zijn hadden we het al eens eerder over.
Gisteren stapte ik met Anne en z'n dochter  voor €5  in Loozen op een klein rondvaartbootje voor een tochtje over de Overijsselse Vecht.


Het uitzicht was fraai, maar er leek op het eerste gezicht weinig over te vertellen.


Maar de man kwam met de meest onzinnige  comische verhalen over koeien die speciaal gefokt werden om water te zoeken, zodat ze verscheept konden worden naar Afrika.
En over een boerin die in vroeger tijden voor veel geld broodjes met gebakken eieren verkocht aan langs varende schippers.


Maar tussendoor vertelde hij ook serieus over de schepen vol munitie die hier tijdens de koude oorlog langs de oever gemeerd lagen.
En de joodse begraafplaats die al eeuwen ver van de bewoonde wereld op een bult langs de oever ligt.


Ik verwonderde me opnieuw over de grote hoeveelheden vogels die hier huizen.




Het werd en gezellig tochtje vol hilariteit.




's Middags liet ik me verleiden tot de aankoop van dit boekwerk.
Trouwe volgers zullen wel gemerkt hebben dat mijn creativiteit al een hele tijd naar bijna nul gedaald is.
Met dit boek met 365 creatieve opdrachtjes hoop ik weer een beetje op gang te komen.

De eerste opdracht heb ik er net ingeplakt.
Een anzichtkaart die je stemming van vandaag weergeeft.
(Je moet hem maar net in huis hebben.)

6 opmerkingen:

  1. Oh, lijkt me leuk dat boek, ik heb nog een bru-nabon….

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een unieke vaartocht was dat nou weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een leuke tocht en een fijn bruikbaar boek! Als je meer wilt doen op creatief gebied Hier een link :https://www.emjees.nl/40-dagen-schetsen/ ben ik ook mee bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip.
      Ik onthoud hem.
      Eerst maar eens kijken of ik met dit boek weer op gang kan komen.

      Verwijderen