donderdag 19 december 2019

Een byzonder kerstfeest

Vandaag was het Baalderborgkerstfeest in de evenementenhallen in Hardenberg.
Een prachtig feest dat elk jaar twee keer een hele grote volle zaal trekt.
Een grote groep mensen met een verstandelijke beperking brengt het kerstverhaal op unieke wijze.
Het orkest speelt de sterren van de hemel.
Het koor zingt vol enthousiasme.
En de toneelgroep speelt het verhaal van de herders en de wijzen die op zoek gaan naar het kerstkind.


Een dominee met bolhoed praat alles aan elkaar en is tussen neus en lippen door ook nog souffleur
Op grote schermen kun je het verhaal volgen, staan de teksten van de gezongen liedjes en vullen tekeningen het verhaal aan.



Mijn kleine grote vriend zingt in het koor en was een van de solisten.
Hij zingt zonder woorden, maar met zoveel vuur en enthousiasme dat de hele zaal hem begrijpt.
En mijn grote grote vriend was er bij ter ondersteuning.


Tot slot  zong de hele zaal het ere zei God, het lied dat ik in mijn jeugd, toen ik nog kerkelijk was het allerliefste in de kerstnacht zong.

Filmimpressie op youtube

2 opmerkingen: