vrijdag 13 december 2019

Kerstboom en kerstberen




Vorig jaar sneuvelde de mooie kunstboom die ik een paar jaar daarvoor in een opheffingsuitverkoop kocht.
In de loop van december brak de ene tak na de andere af.
In januari kocht ik ongezien een boom van een buurman verderop in de straat.
Zo 'n raffia ding.
Zaterdag haalde ik hem van zolder.
Het was een hele klus want elke tak moet je met een haakje in een gaatje steken.
Na 1,5 uur stond er tot mijn verbazing een fraaie hoge ranke boom.
Heel praktisch als je een smalle kamer hebt.

Pas vandaag kwam ik er toe om hem op te tuigen.
Daar deed ik ruim 3,5 uur over.
Maar dan heb je ook wat.
Ik had het nooit zo op raffiabomen, maar eigenlijk vind ik hem stiekum veel mooier dan de vorige.


De onderste helft van mijn boom is katveilig met kunststof ballen.
De bovenste helft is niet Marlienveilig.
Helaas sneuvelde naast enkele ballen ook mijn mooie piek.
Nog nooit gebruikt omdat ie niet op de vorige paste.
Gelukkig was er nog een reserve.


Gisteren hebben we met het creatief café handdoekberen gemaakt.
15 dames gingen enthousiast aan de slag.
Ik kreeg hulp van personeel en vrijwilligers.
Het werd een hele geslaagde middag.
Iedereen ging blij met één en sommigen zelfs met twee beren naar huis.

12 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ja he en zo op het tafeltje reikt ie bijna tot aan het plafond.

      Verwijderen
    2. Die truc met dat tafeltje, die hanteer ik ook! Ik geloof dat mijn boom iets van 1.80 is, dus op een wijnkistje is hij meer dan menshoog. IK ga nog een foto maken - ik zie mijn huis nu weer eens bij daglicht... ;-(

      Verwijderen
    3. Mijn vorige boom was 1,50.
      Deze is 1,85
      Eigenlijk staat ie op het tafeltje omdat ie dan geen extra plaats in neemt.
      Maar het staat ook gewoon mooier zo.
      Ik moet op zolder nog een lap rode stof hebben.
      Als ik die terug vind kan ik volgend jaar het tafeltje ook nog inpakken.

      Verwijderen
  2. Die beren waren echt een schot in de roos.
    Kreeg al de vraag of ik ze elders ook wil maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuke middag zullen jullie gehad hebben met het maken van die beertjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is prachtig, jouw boom!
    Die handdoekbeerjes zijn echt grappig, ik kan me helemaal voorstellen dat de dames daar blij van werden, ze zijn superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik geniet erg van m'n boom, al is het wel een dagtaak om hem op te tuigen.

      Die beertjes zijn echt eenvoudig te maken.
      De uitleg is te vinden op Pinterest.

      Verwijderen
  5. Grappig de handdoek beertjes .en je boom is schitterend , zo mooi en rijk versierd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. toch heb ik nog niet alle slingers die ik heb er in gehangen.

      Verwijderen