dinsdag 17 december 2019

Zelf je kerstpakket samenstellen.

Vandaag moest ik naar een naburige plaats, waar ik voor mijn vrijwilligerswerk uitgenodigd werd in een grote hal.
Bij de ingang kreeg ik op vertoon van de uitnodiging met zo'n vierkant scansymbool ( hoe heet dat?) 2 consumptiebonnen en 5 cadeaubonnen.
In de hal stonden lokale winkeliers met kramen vol spullen en etenswaren.
Daar kon je je bonnen bij inwisselen.
Terwijl ik meerdere rondjes langs de kramen liep stroomde de hal vol met personeel en vrijwilligers van de zorginstelling waar ik vrijwilligerswerk doe.
Ik vond het moeilijk iets uit te kiezen en van alle kabaal kreeg ik het spaansbenauwd.


Maar uiteindelijk koos ik voor twee kleine glazen engeltjes voor in de kerstboom en de rest ging op aan wat lekkere dingetjes.
De consumptiebonnen ruilde ik in voor een broodje worst en een beker chocolademelk met slagroom.


Het was een nieuwe ervaring voor me.
Ik ben dankbaar voor de waardering die uit het gebaar spreekt.
En ik snap wel dat er mensen zijn die het fijner vinden om zelf iets uit te kiezen.
Maar stiekem vind ik zo'n ouderwets kerstpakket vol  ( onzinnige)  verrassinkjes toch leuker.


9 opmerkingen:

  1. zo'n scansymbool heet een QRcode. En ik begrijp je gevoel, hoe leuk het ook is om iets te mogen uitkiezen, het spannende van zo'n ouderwets kerstpakket (wat zou er in zitten?!) is ook erg leuk. Bij ons komen de kerstpakketten morgen binnen, dus ik ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is voor mij ook nieuw. Vreemd toch , gewoon een kerstpakket krijgen is spannender . Maar voor ons helaas al jaren geen kerstpakket! Evengoed maken we er wat van!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kende het ook niet op deze manier, maar hier wordt het veel gedaan.

      Verwijderen
  3. Ja een 'ouderwets' kerstpakket is spannender, zelfs al zitten er altijd wel dingen in die doorgegeven worden😉.
    Maar het gaat inderdaad om het gebaar en je hebt nu twee mooie engeltjes voor in de boom.👍🏻

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ze doen het schitterend in de boom.
      Vroeger thuis hadden we ook de boom met zilver versierd.
      Elk jaar brak er wel iets en kwam er weer iets nieuws bij.
      Bij mijn vorige boom kocht ik in één keer een hoop ballen, want hij moest natuurlijk wel vol.
      Maar stapje voor stapje komt er meer variatie in.

      Verwijderen
  4. De kringlopen puilen op dit moment uit van de kerstspullen ;-). Fijn dat je waardering krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja enorm fijn.
      Ik heb heel wat slechtere ervaringen achter de rug met vrijwilligerswerk.

      Verwijderen