dinsdag 23 juni 2020

Eindelijk


We mogen weer!
De restaurants zijn weer open.
Niet dat wij nou wekelijks uitgebreid uit eten gingen, maar met het gemis aan uitjes in de afgelopen maanden, is het gewoon heerlijk om nu een keertje op een terrasje te genieten van een goed maal.

We kozen daarvoor het restaurant waar mijn vriends dochter werkt naast haar studie.
Haar bazin kwam ons nog even vertellen hoe blij ze met haar zijn.
Dat horen we natuurlijk graag.

We kozen voor mosterdsoep met spek en prei vooraf.



Daarna nam ik fish & chips.
Dat had ik al 40 jaar niet meer gegeten.
De eerste en laatste keer, was toen ik 18 jaar was.
In Belfast, zoals het vroeger ging op een oude krant, besprenkeld met vinegar.
Ik denk dat die azijn in Nederland niet zo in trek is, want hier zaten er een paar smakelijke sausjes bij.


Vriend koos voor saté.


 En ik wist al van te voren welk toetje hij zou kiezen.
Vanille ijs met warme chocolade saus.


 Ik ging voor een flensje met ijs, bosvruchtensaus en slagroom.



Vanmiddag bezochten we de twee kringlopen in ons stadje.
De ene was de hele tijd open gebleven, maar ik heb de afgelopen maanden de stad gemeden.
De andere (mijn favoriet) bleef eerst dicht, ging daarna alleen op afspraak open.
En sinds vorige week kunnen we er weer gewoon naar binnen, volgens de Corona regels.
Dat betekende wel dat we niet samen naar binnen mochten, maar wel elk apart achter een karretje dat een plaatselijke supermarkt aan de kringloop te leen heeft gegeven for the time beïng.


Ik vulde oa mijn voorraad potloden aan, die op raadselachtige wijze grootdeels zoekgeraakt is met de verhuizing.
Vond nog een paar glazen om gebroken glazen te vervangen.
En nog wat praktische dingen.
En viel voor dit grappige miniatuur petanque/jeu de boule spel.

Hij verving de pet die vorige week in de Vecht gewaaid is en vond oa een ouderwets, maar nog steeds leuk schijfbiljart.


En dan vergeet ik nog bijna het allerbelangrijkste koopje.
Al ruim 12,5 jaar ben ik op zoek naar een adresboekje naar mijn zin.
En dat wilde maar niet lukken.
De oude hing toen al uit elkaar, stond vol met doorgestreepte verlopen adressen en was dus echt al jaren aan vervanging toe.
De meeste hebben maar 4 regeltjes per adres, maar daar passen de meeste moderne adressen niet in.
En dan ligt er eindelijk na al die jaren een boekje met 8 regels per adres.
En het is nog een leuke ook.
Geen saai zakelijk ding.


10 opmerkingen:

  1. Dat adressenboekje is echt schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk boekje. en nu met je nieuwe potloden invullen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, nu kan ik weer eens verder met m'n tekendagboek

      Verwijderen
  3. ;-) Je beschrijft mijn uitje van afgelopen zaterdag! En dat was LEUK!!!! (en ook goed om te horen dat haar werkgever blij is met I.!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh echt?
      Heb je ook fish & chips gegeten?

      Verwijderen
    2. Nee, ik hield het meer bescheiden: een glaasje Rivella met appeltaart! (Uit eten komt binnenkort wel weer eens).

      Verwijderen
  4. Heerlijk gevoel om weer "vrij" te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen