dinsdag 26 januari 2021

Verlangen naar Zee

 


Als voormalig zeebewoner kan ik af en toe intens verlangen naar de zilte zeelucht, de wind, het gekrijs van de meeuwen en het gebeuk van de golven op de kust.

Ik moet gewoon af en toe terug.

Maar dat is nu al heel lang niet te realiseren.

En het verlangen blijft.

Dus ging ik op zoek naar een alternatief.

CD met waddengeluiden heb ik nog wel.

Maar mijn stereo stond nog steeds op zolder omdat ik er beneden geen plek voor had.

Net als een nogal kaal kastje dat ik bij mijn verhuizing van iemand kreeg, tesamen met een buffetkast, maar dat ik nooit gebruikte.

Daar bleek mijn stereo precies in te passen.

Dus zette ik het kastje in de olie, zette de knoppen weer vast en boorde een gat in de rug voor de bedrading.

Nu alleen het snoer nog terug vinden en de boxen aangesloten krijgen.


Op internet kocht ik een brandertje met smeltchips met de geur van de oceaan.

Maar die vallen een beetje tegen.

Het ruikt wel licht zoutig, maar niet overweldigend en ook een beetje vettig. 

Dus mocht iemand nog iets weten dat echt goed naar zee ruikt, dan hoor ik dat graag.

Het blijft surrogaat natuurlijk, maar met mijn ogen dicht, kan ik toch wel een beetje doen alsof.


2 opmerkingen:

  1. Oei, ik kan je niet helpen, ik heb een hekel aan de zee, aan water in z'n algemeenheid, jeugdtrauma kun je wel zeggen.
    Maar wat een goed idee om naar alternatieven te zoeken, een cd met de geluiden van de zee, en de geur van de zee in geurchips. Ik hoop dat iemand weet waar je een goede geur kunt vinden, gun het je zo dat je je daarmee, met je ogen dicht, even een klein beetje beter kunt voelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja, soms zet ik lekker een webcam ergens aan - ga ik nu maar eens even doen denk ik! (Vroeg ik me net deze week af: Hoe ver rijdt dat autootje van jou nou eigenlijk? Misschien is zee te ver, maar Midden van het Land?)

    BeantwoordenVerwijderen