maandag 22 maart 2021

Wandelen met de wethouder

Een tijdje geleden stond er op de facebookpagina van de gemeente een uitnodiging van één van de wethouders.

Wie wil er een kopje koffie komen drinken of een wandelingetje met me maken.

Er volgde al gauw meer oproepen van wethouders en de burgemeester.

En ook de politiecommissaris vond het zo'n leuk idee dat ie deze week een oproep deed.

Ik vond het ook een leuk idee en ik kon wel wat afleiding en beweging gebruiken  dus heb ik me gelijk aangemeld.

Maar op de dag dat we zouden wandelen lag er 50cm sneeuw.

De volgende afspraak werd verzet vanwege een onverwachte extra  raadsvergadering, en de keer daarop regende het pijpenstelen.

Maar vandaag werd ik dan toch in het gemeentehuis opgewacht door wethouder Bart Jaspers Faijer van de ChristenUnie.

Hij loodste me door de straatjes van het centrum naar de Vecht en andersom weer terug.

En ik kon hem zowaar nog anecdotes vertellen die hij nog niet wist.

Zoals van een huis waar we langsliepen, dat vorig jaar voor 5 ton verkocht is en nu, na een schilderbeurt voor 6.35 ton opnieuw te koop staat.

We hadden het over inburgeren in coronatijd en de plannen om het vrijwilligersmeldpunt weer nieuw leven in te blazen.

Hij waardeerde het dat ik, ondanks dat ik niet kerkelijk ben, toch op de hoogte ben van de diverse kerkgemeenschappen in de gemeente.

Maar ook spraken we over de slechte verlichting in mijn straat, het slechte wegdek van het fietspad richting het centrum en het verhuizen van de supermarkt om de hoek, waardoor de laatste faciliteit aan onze kant van de stad verdwijnt, terwijl er een grote nieuwbouwwijk aan deze kant bijgebouwd wordt.

Het was een gesprek op z'n Marliens, en vast niet zoals de wethouder meestal vanuit zijn werk voert.

Maar ik vond het een erg leuke ervaring om zo met een mij nog onbekende vriendelijke wethouder aan de wandel te zijn.



5 opmerkingen:

  1. Goh, wat is dat een goed initiatief zeg, dat zouden meer gemeenten moeten doen! Het lijkt me fijn om gehoord te worden, om te kunnen vertellen waar jij in jouw straat/buurt tegen aan loopt, gewoon in een 1-op-1 gesprek. Ik denk zomaar dat daar toch eerder iets mee gedaan wordt, omdat het gezicht achter een verhaal tevoorschijn komt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja precies, dat het bv in mijn straat zo donker is, dat ik met een zaklantaarn de deur uit ga.
      Maar dat ik wel een straatlantaarn in mijn achtertuin heb staan.
      Wat overigens best handig is.
      Maar het ging ook gewoon over dingen die niets met besturen te maken hadden.

      Verwijderen
  2. Goed dat je dat hebt gedaan - en goed van je gemeente om zo naar haar inwoners te luisteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is een prachtig initiatief en hoewel we allemaal wel weten dat niet aan alles gehoor wordt gegeven, is het toch fijn dat er geluisterd wordt en dat er misschien óók nog wat mee gedaan wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk initiatief, zeg.
    En fijn dat je kon zeggen wat je wilde, over van alles!

    BeantwoordenVerwijderen