zondag 20 maart 2022

Bodyshaming is uit

 Is het jullie al opgevallen dat er in steeds meer reclames mooie volle vrouwen verschijnen?
Ze blijven fris dansen met deodorant, schaatsen kunstig door met maandverband (al geloof ik daar geen snars van), showen goed zittend ondergoed en smeren hun romige huid in met verzorgende cremes.
Opeens zijn wij ronde vrouwen hip.

Vorig jaar zag ik een filmpje over Lizzie Howell.
Een jong meisje dat niets liever deed dan dansen.
Daar werd ze enorm mee gepest en om uitgelachen.
Toch bleef ze dansen.
Een bekende fotograaf ging haar fotograferen en een populaire videoproducent  maakte een filmpje met en over haar.
Ze won, terwijl ze aan geen enkel dansformaat voldeed, studiebeurzen, omdat ze een inspiratie werd voor elke vrouw met een droom en een niet gemiddeld uiterlijk.
Lizzie danst, zo jong en rond als ze is, de sterren van de hemel.



Hier kun je haar verhaal zien.

4 opmerkingen:

  1. Ik help het je hopen, maar ik ben bang dat het 'mode' is, en dat het dus ook weer kan omslaan. Zo makkelijk is de mensheid niet op te voeden...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Petje af voor Lizzy, ik wilde wel dat ik iets van haar lef had.
    Maar inderdaad zie je wel meer reclames voor vollere dames.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig maar,laten we hopen dat er een eind komt aan bodyshaming.

    BeantwoordenVerwijderen