woensdag 22 juni 2022

Een gebed zonder end


Een paar maanden geleden kreeg ik een reclame van Google om een fotoboek te maken.
Ik wilde graag een tastbare herinnering aan de, tot nu toe, gelukkigste periode in mijn leven.
Dus ging ik in mijn Google-Albums op zoek naar fotos.
Dat had nogal wat om het lijf, want mijn fototoestel heeft een tijdje kuren gehad, waardoor fotos op verkeerde data opgeslagen zijn.
En Google gaf niet de optie om ze uit de mapjes te vissen.
Dus zocht ik duizenden fotos af.
En na een paar weken was het boekje naar mijn zin.
Het werd wel erg duur, ook met korting.
Maar soms mag dat.
Ik wilde zo graag een tastbare herinnering.
Dat is toch anders dan fotos on-line.

Alleen verloor ik toen, zoals je weet, mijn portemonnee.
Dus ik kon niet bestellen.
Toen ik een maand later aan bestellen toe kwam, bleek pas dat je een creditkaart nodig had voor je eerste bestelling.
Wat had ik de smoor in.
Zo hard gewerkt en dan dit.
Ik ken ook niemand met creditcard, en een smeekbede bij Google leverde natuurlijk ook niets op.

Even liet ik de moed finaal zakken.
De gedachte aan weer die duizende fotos langsscrollen, brrr.
Maar twee weken terug liep ik tegen een reclame van Albelli aan.
En laat nu Albelli wel fotos uit mapjes van Google te kunnen uploaden.
En je kunt er gewoon met iDEAL betalen.
En er was ook nog iets meer grafisch mogelijk.
En het was ook nog een stuk goedkoper.
Afijn ik blij, opnieuw en veel sneller, een boekje samengesteld.
En toen.......

Ging het opnieuw mis.
Een van de fotos was niet goed gepakt en kon om duistere redenen niet afgedrukt worden.
Via een (voor mij) ingewikkelde procedure, moest ik die foto opnieuw plaatsen en dan kon ik met een speciale code het boekje opnieuw bestellen.
Twee dagen aan het etteren geweest, met behulp van een zeer vriendelijke behulpzame medewerker.
En toen was ff de moed finaal weg.

Ik liet het een paar dagen liggen.
En zondag kreeg ik opeens door waar het mis ging.
Het woord dat voor de code stond hoorde bij de code en dat had ik niet begrepen.
En floepa, daar ging mijn bestelling.
Vandaag lag mijn herinneringsboekje in de bus.
En ja, echte fotos raken  je toch dieper dan op een beeldscherm.


Annes lievelingskleur was blauw, dus koos ik voor de kaft ook blauw.

De steen staat op de laatste pagina.
De tekst komt uit zijn favoriete nummer van Ede Staal:
De steen beschreef ik ten tijde van de eerste lock down, toen men hier een oproep deed voor stenen met een toepasselijke tekst om een herinneringsmonument mee te maken. 
Hij ligt nu in "de tuin van hoop" bij de gereformeerde kerk, alhier.
De teksten op de ingebrachte stenen zijn inmiddels weggevaagd, maar dat veranderd niets aan de intentie.
En de steen heeft nu voor altijd een dubbele betekenis.

8 opmerkingen:

  1. Doorzetten geeft resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blij dat het alsnog goed is gekomen Marlien! En eigenlijk is die tekst - en vooral die 2 zinnen over donker en licht - dan ook weer van toepassing op het proces waarop je dit aandenken hebt kunnen maken en bestellen... Zal vast geen toeval zijn! Dat het veel met je doet is logisch, zeker nu je er wat intensiever mee bezig bent geweest. Hopelijk kun je er ook af en toe met iemand over praten... Goed gedaan, sterkte en groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De aanhouder wint! Goed dat je hebt volgehouden, nu heb je een prachtig fotoboek dat je regelmatig ter hand kunt nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat geweldig dat het nu eindelijk lukte! Voor jou zijn het kostbare herinneringen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat het toch gelukt is, zo'n boek kun je steeds weer bekijken. Mijn schoondochter is helemaal fan van Albelli!
    haar vakantieboeken en fotoboeken van de kinderen... ze zijn geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat geweldig dat het gelukt is, een fijne, tastbare herinnering

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die Google reclames werken dus wel ; ) Fijn dat het fotoalbum gelukt is. Zoiets kan een flinke klus zijn is mijn ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aibelli is de beste!! mijn ervaring al jaren!!!

    BeantwoordenVerwijderen