zaterdag 4 juni 2022

Vlierbloesemsiroop

 Ooit, in een vorig leven, had ik een uitje naar een vlierboerderij anex pluktuin.
Daar dronk ik voor het eerst van m'n leven vlierbloesemlimonade.
Na mijn verhuizing kwam ik bij de AH alhier een flesje verschrikkelijk dure vlierbloesemsiroop tegen.
En tot mijn teleurstelling was die gewoon niet lekker.
Er zat een hele nare nasmaak aan.
Maar vorig jaar kwam ik even buiten Arriën, op een kraampje langs de weg, zelfgemaakte vlierbloesemsiroop tegen.
En die was me toch lekker.

Foto geleend van de eigenaresse

Vorige week zag ik op Facebook dat ze weer vlierbloesemsiroop had gemaakt.
En zonder daar verder bij na te denken reageerde ik dat ik die vorig jaar gekocht had en dat ie zo lekker was.
En verzuchtte dat ik, omdat ik nog aan het revalideren ben, dit jaar niet langs kon fietsen.
Tot m'n verbazing kreeg ik een berichtje.
Ze moest toch deze kant op en wilde wel een flesje brengen.
Zo lief.
Ik heb toen gelijk maar 3 flesjes besteld.
Vond het toch een beetje te gek voor 1 flesje.
Ben ik de hele zomer voorzien van heerlijke verfrissende limonade.
En het is weer heerlijk.
Omdat het een natuurproduct is wil dat weleens verschillen.


Ze heeft overigens regelmatig zelfgemaakte jam en siropen en dergelijke te koop.

Ps voor wie nu denkt dat het kleine flesjes zijn, dat is niet zo hoor, er staat een halve liter glas naast.

10 opmerkingen:

  1. Heerlijk toch, wat een bof dat je dit vond!
    Gr Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel graag gedaan! Bedankt voor je review!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lief dat het gebracht kon worden.
    Ik heb nog nooit vlierbloesemsiroop gedronken en ik heb nog wel vlierbessen in de tuin staan...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach, wat LIEF! Ik word altijd erg vrolijk van dit soort acties - en van jouw bericht erover!
    Ik heb ooit zelf wel siroop gemaakt, maar ik geloof dat ik niet zo houd van dat bloemige - ben ook nooit heel dol op thee met bloemen erin...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo zie je maar weer, er zijn hele lieve mensen op de wereld! Ik heb nog nooit deze siroop gedronken, geen idee hoe het smaakt, maar ik begrijp dat het een heerlijke dorstlesser is op warme zomerdagen. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is dat sympathiek zeg, dat ze je een flesje wilden brengen.
    Ik ga het denk ik ook eens proberen.
    Hier in de regio zijn best veel kraampjes langs de weg, dus wie weet en anders maar bij schoondochter van de Jachthoeve (die hebben ook veel van die producten)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik maak het ook zelf, heb het geleerd van mijn vader. Het is niet moeilijk misschien kan jij het volgend jaar ook proberen? En als je ook in de Randstad woont dan wil ik ook best een fles komen brengen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief aanbod, maar ik woon erg ver van de Randstad en in een zeer vlierrijke omgeving.

      Verwijderen