woensdag 1 juni 2022

Een Vrolijke Omelet

 Wat doe je als de eieren op moeten, maar je niet de ingrediënten in huis hebt  voor de traditionele boerenomelet?
Improviseren.
Nu ben ik geen erg fantasierijke kokkin, maar soms durf ik een keertje.
In een la van mijn vriezer heb ik altijd bakjes met gesneden groentes.
Omdat ik bv paprika en prei wel lekker vind, maar niet als hoofdbestanddeel.
En dus altijd te veel heb.
Het is ook gewoon handig.
Als iemand mee wil eten dan is er altijd wat van te maken.


Zo kwam ik een paar weken geleden aan deze vrolijke omelet.
En die beviel zo, dat ik hem vandaag opnieuw maakte.

Benodigdheden:

Restje spekreepjes
Paprikablokjes
Preiringen
Snijbonen
3 Eieren
1 Eetlepel water
Peper

Bak de spekreepjes, paprikablokjes, preiringen en snijbonen in een platte pan.
Klop de eieren in een kopje los en doe er water en peper bij.
Schenk dit over alles in de pan.
Laat op een heel zacht pitje doorbakken.
Niet keren, want dan is het vrolijke effect weg.










4 opmerkingen:

  1. Ziet er vrolijk uit.
    Ik krijg er direct al zin in.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als dàt niet creatief is! Ik kom niet verder dan een velletje ham en wat kaas erbij...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Okay, net mijn saaie ontbijtje op, krijg ik spontaan trek als ik dit zie. Wat ziet dat er lekker en vrolijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik noem een omelet waar van alles in zit altijd een boerenomelet want wie zegt er wat traditioneel is? Dat is in iedere streek en ieder land een ander soort vulling. Lekker hoor, dit soort restjesomeletten eten wij vaak, beetje salade erbij, snee lekker stevig brood, prima maaltje!

    BeantwoordenVerwijderen