donderdag 16 februari 2023

Aardige mensen hier!


Tot mijn verbazing kreeg ik net een berichtje op messenger: of ik nog op zoek was naar een Hottentot.
Ik heb het hier een paar maanden terug al eens gehad over dat plantje dat bijna een leven lang meegegaan was, maar nu toch echt ter ziele was.
In die tijd had ik ook een oproepje op een weggeefhoek gezet.
En nu stond ze bij een tuincentrum waar een heel rijtje hing.
Een half uur later stond ze hier al met mijn nieuwe Hottentot op de stoep.
Zou die ook weer 50 jaar meegaan?



Laats had ik ook al zoiets.
Na het kerstdiner, was mijn lievelings sjaaltje bij het restaurant blijven liggen.
Geen sjaaltje van hoge waarde, maar wel sentimentele waarde.
Te ver weg om zelf op te kunnen halen.
Sjaaltje werd netjes voor me bewaard, in de hoop dat ik een oplossing zou vinden.
Ik raak ergens met iemand in gesprek en die bleek bijna dagelijks langs dat restaurant te rijden en voor ik het wist stond ze met m'n sjaaltje op de stoep.

Aardige mensen hier!

7 opmerkingen:

  1. Dat zijn nu de mooie kleine dingen waar een mens blij van kan worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is zeker attent , je ziet dit vaker in een kleinere gemeenschap, dan bij ons in de stad. We hebben hier wel een vraag en aanbod rubriek in het dagblad . Werkt ook wel aardig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar komt ook bij dat mensen voelen dat je het waard bent om extra moeite te doen, dat mag je gerust aannemen!😉👍🏽

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk! Er zijn ook heel veel aardige goede mensen, maar meestal vallen de slechterikken meer op")

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit waren dus mensen die ik verder niet kende he.
    Dat maakt het voor mij zo byzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat lief van deze mensen! Er zijn veel meer aardige mensen dan onaardige mensen, maar die laatste vallen (helaas) meer op.

    BeantwoordenVerwijderen