zaterdag 25 februari 2023

Ongepland

 Ik ging even een mand vol oud ijzer ( ontplofte pannen en gedeukte koekblikken en zo) naar het kamp brengen vanmiddag.
Het was bere koud, maar het zonnetje scheen eindelijk weer eens dus fietste ik ook nog even door naar de brug.
Het uitzicht daar blijft me fascineren, want het is nooit twee keer hetzelfde.
En ik heb er dan ook al heel wat fotos gemaakt.


Omdat het zo lekker zonnig  bleef besloot ik nog een stukje verder richting Vilsteren te fietsen.
Op het lange rechte fietspad kon ik , ondanks de strenge wind, heerlijk voluit racen.
Het was eigenlijk niet m'n bedoeling helemaal door te rijden, maar over een grote lengte kon ik nergens keren en het racete zo lekker en uiteindelijk was ik zo vlakbij dat ik het laatste stukje er ook nog maar aan vast knoopte.


Ik vond dat ik wel een beloning verdiend had dus zakte ik bij Herberg de Klomp in een fauteuil en bestelde warme chocolade melk.
Chocolademelk is blijkbaar tegenwoordig een delicatesse.
En dat was het hier ook.
Op een plankje werden me 6 bollen voorgehouden, waaruit ik kon kiezen.
Ik dacht dat het een soort bonbons waren en koos een salted caramel.
Tot m'n verbazing werd die in de warme melk geplompt, waar ie al snel uiteen viel.
Met een schaaltje slagroom erbij was het echt genieten.

Na een sanitaire stop werd het weer tijd om op huis aan te gaan.
Onderweg  nog even afgeslagen naar de supermarkt voor aardappelen, appels en melk.
En zo behaalde ik vanmiddag een nieuwe mijlpaal van 15 km.


Thuis nog even een rondje tuin gemaakt.
Ik heb nog nooit zoveel sneeuwklokjes gehad.
En naast flinke bossen krokussen komen ook de eerste blauwe druifjes al tevoorschijn. 



8 opmerkingen:

  1. Ik herkende de brug bij Ommen, dus ben ik verder op je blog gaan lezen. Nu lees ik dat je in 2016 in Lutten was, een foto van een boerderijtje waar je vroeger in de bedstee geslapen had. Ik ben geboren en getogen in Lutten maar ben er al vijftig jaar weg. Ik herken de boerderij niet. Kun je er iets meer over vertellen?
    Louisa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga hier geen adres zetten.
      Het is in het buitengebied, Oud Lutten

      Verwijderen
  2. Wat een heerlijke tocht heb je gemaakt! Het was ook zulk prachtig weer! Ik was de hele dag aan het werk, maar in de pauzes ben ik even lekker buiten gaan zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Snap ik dat je geen adres zet. Kan natuurlijk ook niet.
    Louisa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed bezig, Marlien... Eindelijk weer LEVEN.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En mooi is dat uitzicht, en zo fijn hè, dat je er op uit kunt.
    Zulke bollen, heb ik ook in mijn keukenkastje, die ga ik snel eens uit proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, het was zaterdag superfietsweer! Ik heb ook een heerlijke tocht gemaakt (en het heel erg koud gehad, al fietsend....)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Apart zo'n chocoladebol om chocomel te maken, nog nooit gezien of meegemaakt. Als íe maar gesmaakt heeft!
    Mooie foto, trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen