donderdag 29 februari 2024

Goed gegeten

 "Heb je goed gegeten? Dan kun je lapjes poepen."; 
zei mijn vader vroeger altijd.
Er zijn nog maar weinig mensen die dat grapje snappen.
Maar als ik zeg: "op zondag droeg je je goeie goed", dan valt het kwartje misschien nog wel?

Vandaag gingen we met de Uitbus naar ROC Landstede in Zwolle voor alweer een verrassingsmenu.
Het spande er om of ik mee zou kunnen, want ik werd afgelopen weekend geveld door m'n derde virusje van dit jaar.
Maar gelukkig was het op tijd weer over, al is m'n energie nog niet je van het.

Een hartelijke jongeman was onze tafelgastheer, geassisteerd door twee jonge dames.
Alles verliep hier erg professioneel, kalm en overzichtelijk.
Het menu werd met heldere stem uitgelegd.
De sfeer was ontspannen en vrolijk.
De leraar hield op afstand een oogje in het zeil, kwam af en toe een praatje met de gasten maken en leerde me en passant ook nog even hoe ik het beste een foto kon maken.




Het voorafje was voor de andere iets met tomaat en voor mij een gevuld eitje zo lekker als ik nog nooit geproefd heb.

Daarna kwam er heerlijk vers brood.

Vervolgens een bietencarpaccio met oa walnoot en kaas.

Voor het hoofdmenu konden we kiezen uit vis of vlees.
De aardige jongeman heeft me wel drie keer geduldig uitgelegd hoe het vlees heet, maar tja, de hersenen worden wat ouder, dus ik ben het toch vergeten.
Het was rood en mals en erg lekker.
Daarbij groenten en aardappelpuree.

Toen volgde er een pré toetje, daar had ik echt nog nooit van gehoord.
Op een gaspit werd ter plekke getoverd met boter en suiker en sinasappellikeur en nog zo wat, dat geflambeerd werd.
Dat werd over een flensje gegoten en daarbij een bolletje vanillevla.

En toen kwam er tot ieders verrassing nog een toetje achteraan: omgekeerde appeltaart met ijs en saus en slagroom.

Alles was even verrukkelijk.

Hier kun je, in tegenstelling tot laatst in Almelo, wel contant betalen, "want", zo legde de aardige jongeman uit: " het is nog steeds een normaal betaalmiddel, dus daar moeten wij ook mee leren omgaan".

Voor dit alles plus (in mijn geval) 3 glazen appelsap betaal je er 22€ 

Hopelijk wordt dit een Uitbusblijvertje want het was echt heel erg geslaagd. 




12 opmerkingen:

  1. Het is toch iedere keer weer smullen als je met de Uit Bus op stap gaat. Ook deze keer ziet het er weer erg lekker uit. En nu 'uitbuiken'

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Telkens weer erg geslaagd het uitbus uitje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wij zeiden thuis: "goed gegeten, dan kun je lorren kakken..." dan waren jullie nog netjes!
    Wat een leuk uitje weer!
    Eetfoto's zien er goed uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aan de omschrijving denk ik dat het Crepe Suzette was .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zag er lekker uit. Je hebt elke keer van die leuke tripjes. T is je gegund.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het is echt mazzel dat we hier, zo'n fantastisch initiatief hebben.
      Anders kwam ik nergens meer.

      Verwijderen