zaterdag 2 maart 2024

Kringloop

 Vroeger was ik een fervent kringloop en rommelmarkt bezoeker, maar door de pandemie en daarna mijn beperkte mobiliteit, komt het er niet meer zo vaak van.
Ik lees altijd met plezier het blog van Adriaantje, die vaak zo leuk verslag doet van haar bezoekjes aan kringlopen in de wijde regio.

De afgelopen twee maanden ben ik, oa door meerdere virussen en storm en regen nauwelijks op pad geweest.
Wonderlijk genoeg slalomde mijn Uitbusuitjes telkens precies tussen het ziek zijn door.
Dat was echt mazzel.
Maar echt buiten kwam ik nauwelijks.

Vandaag schijnt de zon, dus dacht ik vol goede moed de beide grote kringlopen in ons stadje te bezoeken en nog even van het uitzicht op de brug te gaan genieten.
Het bleef er bij één, mijn conditie is na zoveel ziek zijn en dus ook nauwelijks sporten, nog bepaald niet je van het.
Maar wat was het heerlijk buiten


Ik heb me bijna helemaal keurig aan het lijstje in m'n hoofd gehouden.

De laatse tijd heb ik weer een aantal ontbijtkommen en borden gebroken.
De basiskleur van mijn servies is ivoor.
Soms staat er een zwarte tekst op of een afbeelding.
Borden vond ik niet.
Maar deze vrolijke grote kommen hebben ivoor als basiskleur.
Dus die mochten mee.
Thuis gekomen ontdekte ik dat ze nog splinternieuw zijn.

Een paar jaar geleden verving ik mijn  diepvries en koelkast allegaartje door een lading dezelfde bakjes van de Hema.
Het begon met kleintjes voor het gehakt en zo.
Maar uiteindelijk schafte ik ze in vier maten aan.
En deed alle meuk de deur uit.
Dat ruimt handiger in en ik wilde ook minder plastic zakjes gebruiken.
Toch sneuvelt er daar ook weleens wat van.
Bevroren laten vallen is niet slim en te dicht bij het vuur zetten ook niet.
Maar toen ik ze weer wilde aanvullen bleek dat ze uit het assortiment waren.
Dus staan ze ook op mijn kringlooplijstje.

Ik zocht twee longdrinkglazen, maar ze hadden nix leuks en deze twee vrolijkerts kon ik gewoon niet laten staan.
Ik heb nog meer blanke glazen van dit model.

Bij het koor is het vaak erg warm, dus heb ik altijd een waaier bij me, maar die begint na 30 jaar uit elkaar te vallen.
Laat er nu net een hele leuke in een lief doosje liggen.

Standaard haakkatoen mag ik altijd mee nemen van mezelf.
Dit keer dus een paar minibolletjes.

En de emmer stond niet op mijn lijstje, maar komt altijd van pas.
Ik viel voor de kleur 😍.








9 opmerkingen:

  1. Die Hema bakjes hebben wij ook. Jammer dat ze niet meer verkocht worden. Verder heb je je keurig aan je lijstje gehouden, vind ik altijd lastig in de kringloop.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ze hebben nu een heel ander model.
      Niet combineerbaar.
      Dus maar aanvullen bij de kringloop, ook als het nog niet nodig is.

      Kringlooen zijn zeer verleidelijk, daarom vind ik de uitdaging van Adriaantje ook zo knap.
      Ze beziekt steeds een andere voor hasr blog, masr mag niet meer dan twee euro per keer uitgeven van zichzelf.
      Toch komt ze altijd met iets leuks thuis.

      Verwijderen
    2. Hm ik had m'n spelling wel.even mogen controleren zie ik 😂😂

      Verwijderen
  2. Het was een mooie dag om erop uit te gaan, en je hebt heel leuke aankopen gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was maar 850m en weer terug, maar het was fijn om even een frisse neus te halen, na veel.te veel binnen zitten

      Verwijderen
  3. Leuke aankopen. Nu maar proberen, om niet te vaak te gaan ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He ik had geantwoord maar het is weg.
      Ik zoek nog borden en paaseieren, dus zal binnenkort toch weer een keer naar die andere gaan.

      Verwijderen
  4. Vlakbij zit een Leger des Heils kringloop en daar mag ik maar eenmaal per week naartoe 🤔 😁. Maar lapjes mag ik altijd als ze mooi zijn en voor mij geschikt. Ook altijd even bij de kleding kijken, met grotere maat is de keus niet zo groot. Op mijn lijstje staat een winterjack, niet te dik en geel. Die heb ik nu maar de randen zijn niet meer schoon te krijgen en verder is die ook al wat versleten. Bijna alle jassen zijn grijs, bruin, beige en ik hou van kleur. Heb ook een mooie rode wollen jas die is voor netjes.
    Van een servies met borden zonder rand was een klein en groot bord gebroken, mijn servies is beige en het blijkt dat ikea dezelfde heeft maar dan wit kwam ik in de kringloop achter, nu dus maar goed zoeken naar een heel servies, ik heb geduld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh geel, dat is een lastige wens.
      Ik hou ook zo van kleur, maar het blijft zoeken in mijn maat.
      Ik heb op marktplaats laatst een eigele tuniek gevonden.
      Helemaal blij wordt ik daarvan.

      Een heel servies aanschaffen heb ik opgegeven.
      Ik breek te vaak wat.
      Dus hou ik vast aan ivoor, evt met wat extra.
      Van het servies wat ik oorspronkelijk had zijn alleen de eierdopjes over, want die gebruik ik nooit.

      Verwijderen