vrijdag 24 mei 2024

En hoe is het nu met ...



 ......  de voortuin?

Woest en kleurrijk.
Het duurde dit jaar erg lang voordat er weer slaapmutsjes op kwamen.
De geraniums doen het goed.
Maar de pioenroos heeft alweer maar twee bloemen gehad.
En overal schiet het gras weer tussenuit.
Langer dan tien minuten wegtrekken kan ik nog niet.
Dan komt er te veel spanning op de nog zwakke plek in m'n spier.
Maar als je er niet met je neus bovenop zit ziet het er weer gezellig uit.
Dat vind mijn buurvrouw ook.
Ze geniet er zo van zegt ze.



..... de achtertuin?

Tuinman heeft gesnoeid, onkruid gewied, terrassen grotendeels schoongemaakt.
Hij komt binnenkort nog een keer voor de rest.
Het werd van de week te warm in de volle zon.
En hij doet het tenslotte voor z'n lol.
De vlinderstruiken beginnen alweer uit te schieten, dus hopelijk zie ik al gauw de schutting niet meer.



..... Lolo?
Hollands  welvaren geniet van haar oude dag.
Ze is nog steeds enthousiast aan de drugs.
En de meeste dagen blijft ze sochtends rustig of bijna rustig 
Vanmorgen helaas niet, toen stond ze om half zes al te blêren en stopte pas om 8 uur.
Natuurlijk net na een al veel te korte nacht, omdat ik pas tegen half twee in slaap viel.



..... mij?

De grote bilspier geneest langzaam maar gestaag.
Vorige week kon ik met moeite voor het eerst weer een halve repetitie meezingen 
Deze week lukte een hele.
Lang rechtop staan is nog wel zwaar.
Bij de fysifit kan ik ook weer wat stapjes vooruit maken.
Lang fietsen is nog niet fijn.
Maar ik kom al een stuk makkelijker de trap op.

Ik verveel me wel heel erg.
Over een paar weken staat er nog een uitje met de Uitbus gepland.
De afgelopen weken was het echt spannend of ik dat zou gaan redden, maar, als er nix geks gebeurd, dan gaat dat weer lukken.
Helaas is de hele maand juni verder al volgeboekt.
Maar wie weet valt er nog iemand uit en kan ik toch nog mee.
Anders blijft het nog een hele poos erg saai.

Ik droom de laatste tijd steeds over de tweede wereld oorlog.
Dan ben ik op de vlucht voor de Duitsers.
Zulke dromen heb ik jaren geleden ook gehad.
Zo vreemd dat dat weer terug komt.

4 opmerkingen:

  1. Al met al heb je kleurige tuin. Een lust voor het oog! De rest kom beslist ook weer in orde!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind al die planten in je voortuin erg leuk staan; lekker natuurlijk... En ja, onkruid groeit altijd harder dan je planten en je kunt werkelijk bezig blijven!
    Balen als je slecht slaapt... En zulke dromen zijn helemaal naar, waar zou dat toch vandaan komen? Je hebt WO II toch niet mee gemaakt... Misschien veel boeken over gelezen of films gekeken?
    O ja, ik vergeet het bijna te vragen; is dat vingerhoedskruid in je achtertuin? Prachtige plant in ieder geval...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, is vingerhoedskruid, ik vind ze zo mooi he.
      Gelukkig zijn ze aan komen waaien.

      Verwijderen
  3. Wat een vrolijke voortuin heb. Lekker kleurig.

    BeantwoordenVerwijderen