vrijdag 31 mei 2024

Frustrerend

 Een paar jaar geleden bouwde ik al eens een knikkerbaan.
Vorige week zag ik een advertentie op mp voor twee knikkerbanen.
Ander merk en bij diverse webshops peperduur.
Maar hier voor een leuk prijsje.
2 voor de helft van 1.


Toen ik net bezig was ontdekte ik dat de benodigde knikkers er niet bij zaten.
Best gek voor zo'n duur pakket.
Gelukkig had ik nog een zakje knikkers in huis en kon ik toch verder.


De afgelopen dagen was ik dus druk bezig.
Hij is een stuk moeilijker dan die van een paar jaar geleden.
Dus het kostte me wel wat hoofdbrekers.
Maar dat kon ik wel even gebruiken.



Na een tijdje merkte ik dat de bewegende delen vast bleven zitten.
Ik zag wel waar, kreeg het ook wel even los, maar als ik dan weer een stuk verder was, dan zat het weer muurvast.
Het lukte me een paar keer om de boel weer op gang te krijgen, maar bij elk volgend bewegend onderdeel dat er bij kwam liep het weer vast. 
Ik hoopte dat alles op z'n plek zou vallen als ie klaar was.


Maar het loopt nog steeds muurvast.
Komende dagen nog maar eens met frisse moed kijken of ik het kan oplossen.
Anders durf ik niet aan nr 3 te beginnen.

******
Ps, knikkers bleken er toch bij te zitten.
Goed verborgen in wat ik aanzag als een verstevigingdbalkje van de doos.
Zie tweede foto linksboven.

11 opmerkingen:

  1. Super Marlien! Het lijkt me echt ingewikkeld om dit te maken?
    Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het is pittig, maar wel leuk.
      Alle stappen staan in een boekje vol fotos, maar dan nog is het een hele klus.
      Nu maar hopen dat ik hem aan de praat kan krijgen.

      Verwijderen
  2. Wat een geduld moet je hebben om dat in elkaar te zetten! Ik hoop dat het je lukt om het allemaal werkend te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind dat echt leuk.
      Heb al jaren moeite me ergens lang op te concentreren, maar dit lukt aardig.

      Verwijderen
  3. Poeh... je bent wel een uitdaging aangegaan zeg! Moedig hoor 😄 Ik denk dat ik er al gauw de brui aan had gegeven na de eerste paar vastlopers... Dus eigenlijk ben je gewoon nog meer karakter aan 't bouwen! Chapeau! 🤩👍🏼 Succes verder maar...🤞🏼🍀😉

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Frustrerend, maar wat ontzettend gaaf om te zien. En wat een geduld moet je er voor hebben. Woow.👍

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zou het kunnen dat het komt door de hoge luchtvochtigheid? Die was gisteren in huis bij ons 69%. En dat is veel. Misschien als het weer wat drogere wordt dat het niet meer vastloopt (net als met een houten deur) Herminez

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, dat is een goeie.
      Het is een zachte houtsoort dus neemt makkelijk vocht op.

      Verwijderen
  6. Wauw, ik ben zwaar on de indruk dat je zo ingewikkeld bouwwerk in elkaar hebt gezet. Wat knap zeg! Dat doe ik je werkelijk niet na. Hopelijk vind je nog een oplossing voor het vastlopen maar ik vind het hoe dan ook heel knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Daar had ik nog nooit van gehoord, een knikkerbaan maken. Lijkt me een heel ingewikkelde klus, ik hoop dat je hem aan de praat/ rol krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen