donderdag 22 december 2016

Ik doe niet mee

Ik doe niet mee
Is dat mijn eigen keus?
Welnee!
Tot mijn verdriet
Besta ik in december niet.
Ik krijg hooguit een kaart of twee
Dus waarom zou ik nog langer doen alsof
December is gewoon niet tof
Als Sint je vergeet
En de kerstman ook weer eens voorbij reed
Op weg naar gezelligheid
Dat kan ik niet creëeren tot mijn spijt
Moet ik mezelf omhelzen om 12 uur
Dat is toch hartstikke zuur?
Of in mijn eentje gaan gourmetten
Zou dat m'n zinnen echt verzetten?
En dan in het nieuwe jaar
Komt iedereen weer bij elkaar
De ene nieuwjaarsreceptie na de andere
Zou dat er iets aan veranderen?
Gezellig horen hoe leuk ieder het had
Terwijl ik alweer twee weken in mijn eentje zat?
Nee in januari duik ik onder
Ik ben dan toch liever zonder
Het kan immers niemand wat schelen
Dat ik me weer heb zitten vervelen
De boom blijft op zolder staan
En ik doe ook geen kaarsje aan
Het is niet oke
Ik doe niet mee




4 opmerkingen:

  1. Wat een treurig gedicht! Ik hoop maar dat het niet op jouzelf slaat?
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop dat jij niet alleen bent met deze dagen! Is het een idee, om iemand uit te nodigen ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is de standaard reactie die ik elk jaar krijg.
      En wie zou ik dan uit moeten nodigen?

      Verwijderen